موسسه نصر جاوید ویرا
نصرجاوید

306942991434+

اقامت در یونان - نصر جاوید ویرا

باید و نبایدهای مسافرت و اقامت در یونان

کشور یونان نیز مانند سایر کشورها ویژگی های فرهنگی و اجتماعی خاص خودش را دارد که اگر قصد مسافرت یا اقامت در یونان را دارید بایستی این باید و نبایدهای فرهنگی و اجتماعی را رعایت کنید .

بنابراین بهتر است از این قوانین نوشته یا نانوشته که در بین مردم یک کشور رواج دارد آگاه باشید تا پس از مسافرت به یونان دچار مشکل نشوید پس با نصر جاوید ویرا تا پایان مقاله همراه شوید .

باید و نبایدهای مسافرت یا اقامت در یونان

1- حتما پول نقد با خود داشته باشید

با اینکه در اغلب کشورها پول نقد جای خود را به کارت های بانکی داده و در مراکز خرید، هتل ها، رستوران ها و … از کارت به جای پول نقد استفاده می شود ولی در یونان اگر قصد سفر یا اقامت دارید خصوصا در شهرهای سنتی این کشور سعی کنید همواره پول نقد با خود داشته باشید زیرا در صورت عدم وجود آن با سختی های خاصی روبرو می شوید .

مقاله پیشنهادی : بهترین روش مهاجرت به یونان

اگر قصد سفر به یونان را دارید، با تماس با کارشناسان موسسه نصر جاوید از شرایط ارزانترین راه سفره به یونان اطلاع کسب کنید.

اقامت در یونان - همراه داشتن پول نقد

2- به آثار درون موزه ها دست نزنید

البته این قانون در اغلب موزه ها در کشورهای مختلف وجود دارد . در کل دست زدن ، لمس کردن و عکس گرفتن با فلاش روشن در موزه ها و مراکز تاریخی و آثار باستانی ممنوع است . در یونان نیز که مملو از موزه ها و آثار تاریخی و باستانی است بایستی این قانون را رعایت کرد .

3- در ایستگاههای مترو با خود غذا یا نوشیدنی نبرید

مردم یونان خصوصا شهر آتن به شدت به متروی خود افتخار می کنند و در پاکیزه نگهداشتن آن بسیار می کوشند و از توریست ها هم انتظار دارند قوانین را در ایستگاههای مترو این شهر رعایت کنند . پس در ایستگاههای مترو شهر آتن نوشیدنی یا غذا نخورید ولی بطری آب می توانید همراه داشته باشید .

بیشتر بخوانید : شرایط و مدارک اخذ ویزای تحصیلی یونان 

اقامت در یونان - ایستگاههای مترو

4- در کلیساها از لباسهای نامناسب استفاده نکنید

در کشور یونان مانند بسیاری از کشورها ورود به کلیسا بایستی با احترام همراه باشد و چه فرد مذهبی باشید یا نه بایستی در هنگام ورود به اماکن مقدس نظیر معابد و کلیساها پوشش مناسبی داشته باشید .

دامن بلند یا شلوار بلند برای خانم ها و شلوار بلند برای آقایان الزامی است . اگر بعنوان گردشگر قصد بازدید از کلیسا را دارید و لباس پوشیده ای ندارید می توانید از همانجا شال یا روپوش تهیه کنید تا بتوانید از کلیسا بازدید کنید .

5- از خوردن غذاهای یونانی غافل نشوید

در مسافرت به یونان به جای استفاده از فست فودها بهتر است از غذاهای سنتی و محلی یونان که بسیار خوشمزه و باب طبع ایرانیان نیز هست استفاده کنید زیرا این فرصتی است که همیشه برایتان فراهم نمی شود .

مطالعه بیشتر : اقامت یونان از طریق تمکن مالی

اقامت در یونان - غذاهای یونانی

6- به زبان بدن خود صحبت کنید

فکر نکنید که قبل از رسیدن به اینجا نیاز به یادگیری زبان یونانی دارید . در حالی که از “سلام” یا”متشکرم” به زبان یونانی استقبال می شود ، بیشتر آتنی ها انگلیسی صحبت می کنند . یونانی ها اغلب به چندین زبان دیگر نیز صحبت می کنند .

آگاه باشید که یونانی ها عاشق صحبت کردن هستند . بنابراین تعجب نکنید اگر راهنمایی خواستن از یک غریبه تبدیل به یک درد دل یا دعوت به منزل مادربزرگشان برای ناهار شود .

از این که یونانی ها با صدای بلند صحبت می کنند نترسید و در حین انجام این کار دستان خود را به اطراف تکان نمی دهند . آنها در صدد ضربه زدن به شما نیستند . یونانی ها عاشق صحبت کردن با اشاره هستند پس شما هم مانند آنها باشید اگر قرار است در آنجا زندگی کنید .

7- رستوران خود را هوشمندانه انتخاب کنید

هرگز فریب پیشخدمت هایی که بیرون رستوران ها در مناطق توریستی ایستاده اند و سعی می کنند شما را متقاعد به نشستن کنند نخورید . مهم نیست چقدر گرسنه هستید حتی اگر تقریباً شما را متقاعد کرده باشند که این مکان دارای بهترین اختاپوس کبابی در کشور و یا جهان است .

به جز چند نمونه استثنا غذای مابقی آنها چنگی به دل نمی زند پس در انتخاب مکان غذاخوری خود خصوصا در آتن بیشتر دقت کنید . آتنی‌ها دوست دارند تا دیر وقت غذا بخورند و آشپزخانه‌های رستوران‌ها تا نیمه‌شب باز می‌مانند .

پیشنهاد می کنیم مقاله گلدن ویزای یونان را مطالعه کنید . 

اقامت در یونان - رستوران های یونان

8- در هنگام خرید چانه زنی نکنید

تصور نکنید که هر فروشنده ای فقط به این دلیل که محلی نیستید از شما هزینه اضافی می گیرد . در حالی که قبلاً چانه زنی قابل قبول بود ، امروزه بسیار کمتر شده است پس در خرید چانه نزنید .

به پیشخدمت ها ، رانندگان تاکسی و آرایشگران انعام دهید . در کافه ها و رستوران ها 10 تا 15 درصد انعام خوب است . با تاکسی ها چند یورو به کرایه اضافه کنید .

9- در هنگام عبور از خیابان مراقب باشید

در بسیاری از شهرهای یونان حقوق عابرین پیاده را رعایت نمی کنند . فقط مراقب موتورسیکلت هایی که در امتداد پیاده رو حرکت می کنند یا اتومبیل هایی که از چراغ قرمز رد می شوند باشید .

10- در مورد زمان مسافرت به شهرهای گوناگون تحقیق کنید

در حوالی 15 آگوست ، بزرگترین تعطیلات ملی یونان است پس این زمان آتن جای خوبی برای مسافرت نیست . همه مردم محلی به جزایر یونان می گریزند و بسیاری از بهترین بارها و رستوران ها بسته هستند .

11- آداب استفاده از توالت عمومی را رعایت کنید

از تابلوهای «لطفاً کاغذ در توالت نریزید» که روی هر دستشویی عمومی در شهر نصب شده اند ، عصبانی نشوید . این یک درخواست جدی است زیرا توسط برخی افراد رعایت نمی شود . آتن یک شهر باستانی است و سیستم فاضلاب نیز بسیار قدیمی است پس لطفا رعایت نمایید .

12- از کلیشه ها دوری کنید

تصور نکنید که تنها کاری که آتنی‌ها انجام می‌دهند نوشیدن فراپه ، خوردن سوولاکی ، شستن آن با رتسینا و … است و شما هم باید همین کار را بکنید . فراپه قهوه فوری و قوی است و ممکن است به مذاق شما خوش نیاید . سوولاکی یک خوراکی گاه به گاه است ، نه یک غذای اصلی . رتسینا یا مقدار زیاد آن حتما موجب سردرد می شود . پس لازم نیست از کلیشه ها پیروی کنید .

مطلب مرتبط: بهترین سرمایه گذاری در یونان

اقامت در یونان - سواحل یونان

13- استفاده از تاکسی متر توسط راننده تاکسی را چک کنید

اطمینان حاصل کنید که تاکسی متر در ثانیه ای که در ماشین می نشینید روشن است. برخی از مسیرها مانند فرودگاه آتن تا مرکز شهر کرایه ثابتی دارند . تاکسی ها موظف به روشن کردن کولر یا بخاری در تابستان و زمستان هستند پس در صورتی که این کار را انجام نمی دهند می توانید به آنها تذکر دهید .

14- مراقب آفتاب سوختگی باشید

آفتاب یونان سوزاننده است پس حتی در روزهای آفتابی در زمستان هم باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد . از آوریل تا اواخر اکتبر حتما از ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید .

در تابستان بهتر است اگر قصد بازدید از آکروپولیس یا دیگر مکان های تاریخی را دارید این کار را صبح زود یا هنگام غروب انجام دهید چرا که آفتاب سر ظهر بسیار داغ و سوزاننده است .

در پایان : 

امیدواریم از اطلاعاتی که در این زمینه در اختیارتان قرار دادیم استفاده مفید کرده باشید. اگر قصد مهاجرت و اقامت در یونان را دارید می توانید با موسسه نصر جاوید ویرا تماس بگیرید و کار مهاجرت خود را به این گروه خبره بسپارید . 

 

برای دریافت مشاوره اقامت طلایی یونان و سرمایه گذاری در یونان
با کارشناسان موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا تماس بگیرید.

اقامت در یونان - مهاجرت و مسافرت

خدمات نصر جاوید ویرا

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا ، با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در زمینه ویزا و اقامت در حال حاضر به عنوان معتبرترین و قدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز خدمت رسانی می کند.

برای اخذ ویزا و اقامت می توانید از خدماتی که نصر جاوید ویرا در این زمینه ارائه می دهد، استفاده کنید و با تماس  از خدمات آن بهره مند شوید.

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا

با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه در حال حاضر به عنوان معتبرترین وقدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در
کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز می توانید با نصر جاوید در ارتباط باشید و خدمت رسانی می نماید.

مقالات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *