موسسه نصر جاوید ویرا
نصرجاوید

306942991434+

بهترین پیشنهاد سرمایه گذاری در یونان - نصر جاوید ویرا

بهترین پیشنهاد سرمایه گذاری در یونان

سرمایه گذاری در یونان یعنی استراتژی با ریسک بالا و پاداش بالا . اگر اهل اخبار باشید احتمالاً آنچه را که در دهه گذشته در یونان می‌گذرد، دیده‌اید . بحران بدهی دولت یونان کانون اصلی بحران بدهی گسترده تر اروپا، پس از بحران مالی 2007-2008 بود .

اقتصاد این کشور با نرخ رشد واقعی تولید ناخالص داخلی زیر رکود بزرگی را تجربه کرد :

  • 0.3 درصد در سال 2008
  • 4.3 درصد در سال 2009
  • 5.5 درصد در سال 2010
  • 9.1 درصد در سال 2011
  • 7.3 درصد در سال 2012

در مجموع ، رکود در اقتصاد یونان حتی از رکود بزرگ ایالات متحده نیز پیشی گرفت و به طولانی ترین رکود اقتصادی در بین اقتصادهای پیشرفته سرمایه داری تبدیل شد . اگر قصد اقامت در کشور یونان از طریق تمکن مالی را دارید نصر جاوید ویرا به شما بهترین پیشنهاد سرمایه گذاری در یونان را ارائه می دهد . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

برای اطلاع از قوانین جدید سرمایه گذاری با خرید ملک در یونان در سال 2024 کلیک کنید. 

بهترین پیشنهاد سرمایه گذاری در یونان - بحران بدهی یونان

بحران بدهی دولت یونان

عوامل زیادی در ایجاد این بحران بزرگ و شدید اقتصادی نقش داشته اند ، از جمله تأثیرات انباشته رکود بزرگ ، اقتصاد یونان در حال حاضر ضعیف، و در نهایت ، عضویت یونان در منطقه یورو که انعطاف کمتری در سیاست برای آن فراهم کرده است .

علیرغم اصلاحات ، افزایش مالیات های متعدد و کاهش هزینه ها ، این کشور همچنان به وام های نجات در سال های 2010، 2012 و 2015 از سوی صندوق بین المللی پول ، یوروگروپ ، و بانک مرکزی اروپا (علاوه بر مذاکره برای توافق 50 درصدی برای بدهی های خود) نیاز داشت. به بانک های خصوصی در سال 2011 ، که حدود 100 میلیارد یورو در بخش کاهش بدهی بود) .

اگرچه این کشور در سال‌ های 2017 ، 2018 و 2019 موفق به بازگشت به نرخ‌های رشد متوسط شد ، اما انتظار می‌ رود تأثیر اقتصادی همه‌گیری جهانی کووید-19 باعث رکود شدید در کشور شود .

بدون وارد شدن به سیاست ، آیا زمان خوبی برای سرمایه گذاری در یونان است ؟ برخی ممکن است بگویند ، ” کشور نمی تواند بدهی های آنها را بپردازد. چرا سرمایه گذاری ؟ اما از تاریخ می دانیم که وقتی اوضاع تاریک به نظر می رسد ، اغلب بهترین زمان برای سرمایه گذاری است .

زمان خرید زمانی است که قیمت ها کاهش می یابد

به طور کلی ، زمانی که قیمت ها کاهش می یابد ، زمان خرید است . در سال 2008 ، شرکت مایکروسافت MSFT در حال مذاکره برای خرید شرکت یاهو YHOO بود – دو غول اینترنتی که برای سهم بازار با هم رقابت می کردند . مایکروسافت در موقعیتی بود که یاهو را پشت سر گذاشت و بیش از 44 میلیارد دلار برای خرید پیشنهاد داد .

سپس جری یانگ ، مدیر عامل شرکت ، این معامله را رد کرد ، که به گفته تحلیلگران در سراسر هیئت مدیره ، معامله بسیار خوبی بود . یک شبه سهام یاهو به میزان قابل توجهی کاهش یافت اما روز بعد بهبود یافت .

ایده وجود داشت که نوسانات موقت بازار زمان سرمایه گذاری است . موقعیت یاهو منحصر به فرد بود . این ترس رسانه ای در مورد موضوع مالکیت بود . وضعیت یونان بسیار متفاوت است . این یک سکسکه موقت نیست که متعادل شود ، بلکه مسئله ای است که بسیار عمیق تر است .

بهترین پیشنهاد سرمایه گذاری در یونان - بحران بدهی دولت یونان

شاخص MSCI یونان

MSCI، Morgan Stanley Capital International، شاخصی است که بازارهای سراسر جهان را ردیابی می کند . یک شاخص همه کشورها وجود دارد ، اما یک شاخص نیز وجود دارد که تقریباً برای هر کشوری خاص است .

این یک راه عالی برای مشاهده میزان سلامت بازار سهام در هر کشور است . با نگاهی به تاریخچه شاخص یونان، می بینیم که اوضاع چندان داغ به نظر نمی رسد .
در اکتبر 2007 ، اقتصاد جهانی فوق العاده بود . میانگین صنعتی داوجونز در بالاترین حد خود قرار داشت . مردم و شرکت ها خرید می کردند ، وام می گرفتند و خرج می کردند . و شاخص MSCI یونان عالی به نظر می رسید .

در 31 اکتبر 2007 ، این شاخص به بالاترین سطح 1040 رسید . در 29 می 2015 ، شاخص تنها به 53.68 سقوط کرده بود که در آن زمان ، پایین ترین رقم تاریخ بود . فقط 5.1 درصد از بالاترین ارزش آن .

با این حال ، در سپتامبر 2020 ، MSCI یونان حتی بیشتر کاهش یافته بود و به 16.23 رسید . قابل ذکر است ، در سال 2013 ، MSCI گام برداشته است تا یونان را از یک کشور توسعه یافته به یک بازار در حال ظهور بازگرداند .

مقاله پیشنهادی : بهترین روش مهاجرت به یونان

بهترین پیشنهاد سرمایه گذاری در یونان - شاخص MSCI یونان

سرمایه گذاری در سهام ، نه یورو

یونان به عنوان یک کشور مدت زیادی است که در تنگنای مالی وخیمی قرار داشته است . با این حال ، شرکت های زیادی وجود دارند که در آنجا ثبت شده اند و هنوز به خوبی کار می کنند . آنها هنوز در حال تولید، فروش و کسب درآمد هستند .

مشکل این است که مشکلات مالی فراتر از مرزهای یونان است . برای کسانی که علاقه مند به سرمایه گذاری در کشور هستند ، مسئله بزرگتر این است که ارزش یورو در مقایسه با دلار کاهش می یابد .

یک شرکت یونانی که در سال جاری وضعیت خوبی دارد و 10 درصد درآمد دارد ، ممکن است وقتی نرخ ارز را برای تبدیل به دلار در نظر بگیرید ، چندان امیدوارکننده به نظر نرسد . بسیاری از تحلیلگران می گویند که شما می خواهید صاحب سهام شوید ، اما می خواهید از ارز اجتناب کنید .

معضل یونانی

بنابراین هنوز این سوال باقی می ماند : ” آیا باید در یونان سرمایه گذاری کنم؟ ” هنوز هم پاسخ دادن به این سوال سخت است . اقتصاد یونان افسرده است . این یک امر داده شده است و از آنجایی که این شاخص تنها در کسری از بالاترین حد خود قرار دارد ، فضای زیادی برای رشد وجود دارد .

با این حال ، یکی از مسائل بزرگتر این است که یورو بسیاری از کشورها (نه فقط یونان) را عقب نگه می دارد . پس سرمایه گذار چه می کند ؟ برای کسانی که می خواهند ریسک کنند ، یونان یک سرمایه گذاری عالی است .

در واقع ، سرمایه گذاری مستقیم در اقتصاد یونان از طریق یک صندوق قابل معامله ETF مانند GREK ساده ترین راه برای انجام این کار است . گزینه دیگر یافتن صندوق یا شاخص دیگری است که اقتصاد یونان را از نزدیک دنبال کند . اگر به دنبال سرمایه گذاری هستید که بتواند سود زیادی به همراه داشته باشد ، در اوراق قرضه یونان سرمایه‌گذاری کنید .

کسانی که کمی ریسک گریزتر هستند همچنان می توانند از اقتصاد رکود سرمایه گذاری کنند. به جای سرمایه گذاری در این کشور ، تعدادی از شرکت های جذاب یونانی هنوز آماده راه اندازی هستند . بسیاری از این شرکت‌های بزرگ‌تر در صرافی ایالات متحده معامله می‌کنند ، بنابراین لازم نیست نگران از دست دادن پول در برابر نرخ مبادله دلار-یورو باشید .

مقاله پیشنهادی : فرصت های سرمایه گذاری در کشور یونان

بهترین پیشنهاد سرمایه گذاری در یونان - سرمایه گذاری در سهام

بهترین پیشنهاد سرمایه گذاری در یونان

یک چیز مسلم است : اقتصاد یونان در مشکل است و راه هایی برای رشد سبد سهام خود با ریسک های حساب شده وجود دارد . می توانید در کشور ، شاخص یا شرکت هایی که در آنجا مستقر هستند سرمایه گذاری کنید .

اگر جوان هستید و اگر همه چیز به سرعت پیش نرود ، زمان دارید تا بهبودی خود را بازیابی کنید ، ممکن است گزینه پرخطر ، اما با پاداش بیشتر ، درست باشد . با این حال ، برای کسانی که به چیزهای مطمئن بیشتری نیاز دارند، سرمایه گذاری در آن شرکت ها در صرافی ایالات متحده ممکن است انتخاب بهتری باشد .

مهارت های معاملاتی خود را با شبیه ساز سهام آزمایش کنید . با هزاران معامله‌ گر Investopedia رقابت کنید و راه خود را به سمت بالا معامله کنید! قبل از اینکه پول خود را به خطر بیندازید ، معاملات را در یک محیط مجازی ارسال کنید . استراتژی های معاملاتی را تمرین کنید تا زمانی که آماده ورود به بازار واقعی هستید ، تمرین مورد نیاز خود را داشته باشید .

سوالات متداول

آیا می توانید بدون صحبت کردن یونانی در یونان زندگی کنید ؟

پاسخ به این سوال بسته به محل زندگی شما بسیار متفاوت است . در مناطق توریستی محبوب تر ، احتمالاً افرادی را خواهید یافت که انگلیسی صحبت می کنند . از سوی دیگر ، اگر در مناطق روستایی‌تر زندگی می‌کنید ، ممکن است برای پیدا کردن انگلیسی‌ زبان‌ ها با مشکل مواجه شوید . البته ، اگر قصد دارید برای مدت طولانی در یونان زندگی کنید ، یادگیری حداقل برخی از پایه های یونانی آسان تر و راحت تر خواهد بود .

برای مطالعه اطلاعات کشور یونان کلیک کنید . 

بهترین پیشنهاد سرمایه گذاری در یونان - سوالات متداول

آیا یونان برای مهاجرت به آنجا به شما پول می دهد؟

ممکن است شنیده باشید که دولت یونان برای نقل مکان به آنجا به شما پول می دهد ، اما این فقط برای برخی مناطق بسیار خاص صادق است . در سال 2019، اعلام شد که جزیره یونانی Antikythera در تلاش برای تقویت جمعیت خود که به حدود 20 نفر کاهش یافته است ، به مردم برای نقل مکان به آنجا پول پرداخت می کند .

برای زندگی راحت در یونان به چه مقدار پول نیاز دارید ؟

هزینه زندگی در یونان نسبتاً پایین است ، بنابراین برای زندگی راحت به پول زیادی نیاز نخواهید داشت . برخی برآوردها میانگین هزینه های یک فرد مجرد را حدود 600 یورو در ماه نشان می دهد . این با میانگین حقوق ماهانه 1182 یورو مطابقت دارد .

آیا مهاجرت به یونان دشوار است ؟

اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید ، مهاجرت به یونان نسبتاً آسان است . اگر ساکن یک کشور غیر اتحادیه اروپا باشید ، این مشکل پیش می‌آید ، در این صورت باید مراحل درخواست طولانی‌ تر و پیچیده‌ تری را طی کنید ، به خصوص اگر می‌ خواهید کار کنید .

آیا می توانم بدون کار به یونان مهاجرت کنم ؟

پاسخ به این ، باز هم تا حدی به کشور مبدا شما بستگی دارد . مهاجرت شهروندان اتحادیه اروپا به یونان بدون توجه به وضعیت شغلی آنها بسیار آسان تر است . از سوی دیگر ، افراد خارج از اتحادیه اروپا احتمالاً قبل از اینکه بتوانند برای اقامت درخواست دهند ، نیاز به حمایت از یک کارفرمای احتمالی دارند .

خدمات نصر جاوید ویرا

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا ، با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در زمینه ویزا و اقامت در حال حاضر به عنوان معتبرترین و قدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز خدمت رسانی می کند .

برای اخذ ویزا و اقامت می توانید از خدماتی که نصر جاوید ویرا در این زمینه ارائه می دهد ، استفاده کنید و با تماس  از خدمات آن بهره مند شوید .

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا

با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه در حال حاضر به عنوان معتبرترین وقدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در
کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز می توانید با نصر جاوید در ارتباط باشید و خدمت رسانی می نماید.

مقالات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *