موسسه نصر جاوید ویرا
نصرجاوید

306942991434+

قوانین مالکیت و خرید ملک در کشور یونان - نصرجاوید ویرا

قوانین مالکیت و خرید ملک در کشور یونان

قوانین مالکیت و خرید ملک در کشور یونان

کشور یونان یکی از کشورهای مطرح اروپایی و به عنوان دروازه ورودی اروپا شناخته می شود که به دلیل دسترسی به راه های ارتباطی بخصوص آبی از نظر منطقه ای در نقطه ای بسیار حساس و مهم در قاره اروپا واقع شده است.

این کشور پس از جنگ جهانی دوم توانست بر اساس اندیشه های داخلی و سپس بواسطه عضویت در اتحادیه اروپا و تغییرات اساسی در قوانین و مقررات داخلی به عنوان کشوری در حال توسعه شناخته شود.

سبک زندگی آرام ، پیشینه های فرهنگی و تاریخی بسیار زیاد، اصالت و مهمان نوازی یونانی ها ، شرایط آب و هوایی بسیار عالی ، سواحل خیره کننده و شهر های آباد ، صنایع و منابع زیاد  و … باعث شده تا بسیاری از مردم جهان از جمله ایرانی ها یونان را به عنوان مقصد تجاری ، سرمایه گذاری و به خصوص مکانی عالی برای خرید ملک و زندگی با اخذ اقامت یونان تشخیص دهند. 

از این رو شناخت قوانین و مقررات حاکم در یونان برای خرید و مالکیت ملک در یونان می تواند تا حدود زیادی برای انجام معاملات ملکی در این کشور شما را یاری رساند. اگر قصد اقامت اروپا از طریق خرید ملک را دارید تاکید می شود بنابر شرایط متفاوت ایران با یونان حتما از مشاورین و وکلای صاحب نام و متخصص و واجد صلاحیت لازم مانند موسسه حقوقی بین المللی نصر جاوید ویرا استفاده نمایید.

مقرارت و قوانین مالکیت و خرید ملک در کشور یونان

شاید اگر مدت های زیادی باشد به دنبال سرمایه گذاری و خرید ملک در یونان باشید پیشنهاد های مختلفی در این خصوص شنیده باشید. خارج از همه گفته ها و نگفته ها فراموش نکنید انجام معاملات خود را بر اساس قوانین و مقررات حاکم در یونان انجام داده و کاملا شرایط ملک خود را قانونی کنید . این موضوع نه تنها در یونان بلکه در همه جای دنیا شرط لازم است.

قوانین و مقررات حاکم بر املاک و مستغلات یونان بر گرفته شده از قوانین محکم و دقیق آلمان می باشد. برای این منظور شما باید قرارداد خرید و فروش داشته باشید، هزینه ثبت زمین را پرداخت نمایید و مستندات لازم را نیز ثبت و مالیات های مربوطه را پرداخت نمایید.

 درست همانند قانون آلمان  در یونان هم پس از عقد قرارداد و پرداخت هزینه های لازم زمینی به نام شما خواهد شد و هیچ محدودیتی از این حیث وجود ندارد.

مقاله مرتبط : سرمایه گذاری با خرید ملک در کشور یونان در سال 2022

قوانین مالکیت و خرید ملک در کشور یونان - قوانین خرید ملک

جزئیات بیشتر حقوقی برای خرید ملک در کشور یونان

علاوه بر اینکه شما باید یک قرارداد رسمی برای خرید ملک با صاحب ملک امضا کنید ، ملک مورد نظر باید در سازمان ثبت املاک یونان هم به ثبت برسد . ثبت زمین به عنوان یکی از وظایف شهرداری ها شناخته می شود. بر خلاف نحوه ثبت زمین در المان ، که مثلا برای ثبت زمین باید نام و نام خانوادگی را به همراه نام  و مشخصات زمین به نام مالک جدید تغییر نام می دهند  ولی در یونان  مشخصات زمین بیشتر مورد تاکید بوده است.

هر چند این موضوع در حال حاضر تغییر کرده ولی ممکن است زمینی که شما می خرید قبلا به نام فرد دیگری بوده و در مشخصات شهرداری هنوز هم به نام او می باشد در حالی که در شرایط فعلی طبق قرارداد هایی مالکیت زمین به نام فردی دیگر شده است. 

منظور اینکه خیلی از مواقع انتقال زمین بصورت توافق بین دو نفر انجام می شده و ثبت زمین را الزام نمی دانستند. به همین دلیل ممکن است برای خرید ملک برخی ادعا ها مطرح شود و این موضوع انتخاب وکیل را حیاتی تر می کند.

با توجه به شرایط موجود شما به راحتی می توانید مشخصات زمین مورد نظر خودتان را در شهرداری و یا سازمان ثبت املاک یونان به دست بیاورید ولی مالکیت زمین ممکن است خیلی روشن نباشد. از این رو باید به خوبی در خصوص زمینی که می خواهید معامله کنید اطمینان داشته باشید.

به طور کلی باید برای خرید ملک در کشور یونان موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  • ملک خصوصی است و یا دولتی
  • ملک تجاری است و یا خانه است
  • شریک شما برای خرید ملک در یونان چه کسی است؟ ایا اساسا شریک دیگری دارید؟
  • نوع مشارکت شما در یونان برای خرید ملک داخلی است و یا بین المللی
  • آیا در خصوص ملک مورد نظر اطلاعات قانونی و حقوقی لازم وجود دارد یا خیر
  • اساس قانونی برای خرید ملک و فرایند قانونی آن انجام می شود یا خیر
  • خرید ملک در یونان
  • عقد قرارداد خرید ملک در یونان

معاملات ملک در یونان با تایید قرارداد بین دو نفر  و ارائه مدارک شناسایی قانونی اجرایی می شوند . در قرارداد خرید ملک باید موارد زیر حتما مد نظر قرار گرفته باشد :

  • هدف از خرید باید دقیقا شرح داده شود
  • مشخصات فروشنده باید دقیقا آورده شود
  • مشخصات خریدار باید دقیقا قید شود
  • قیمت فروش ملک باید درج شود
  • زمان انجام معامله به تاریخ و ساعت درج شود
  • شرایط لغو و تبعات احتمالی آن دیده شود( اینکه خسارت ها با چه کسی است)
  • طرفین باید به خوبی مشخصات را خوانده و سپس قرارداد را امضا نمایند.

بیشتر بخوانید : فرصت های سرمایه گذاری در کشور یونان 

قوانین مالکیت و خرید ملک در کشور یونان - مزایای خرید ملک در یونان

ثبت زمین در کشور یونان

دقیقا همانگونه که قبلا ذکر شده است  طبق قانون مدنی یونان که بر گرفته از آلمان است ثبت زمین در یونان در سازمان ثبت اسناد  و املاک یونان انجام می شود. پرداخت هزینه های خرید و فروش ملک باید در همان روز انجام شود ، درست در زمانی که انتقال ملک در دفاتر اسناد رسمی زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک یونان در حال انجام می باشد . این موضوع را باید خود  دفاتر قانونی اسناد رسمی هم تایید نمایند.

در این میان مالیاتی هم تحت عنوان مالیات انتقال زمین وجود دارد که به عنوان پیش شرط نقل و انتقالات ملک شناخته می شود و معمولا این کار باید توسط وکیل انجام شده و بر عهده خریدار می باشد.

ثبت املاک مختلف زمین در یونان

همانگونه که گفته شد زمین به عنوان زیر مجموعه ای از وظایف شهرداری ها شناخته می شود. بنابراین صلاحیت انتقال زمین را باید شهرداری های محلی هم تایید نمایند. هر چند در برخی موارد این موضوع رعایت نشده و خود افراد این موضوع را بدون اعلام به شهرداری ها انجام می دهند. ولی اصولا باید پس از انتقال ملک موضوع به شهرداری ها اطلاع رسانی شود.

این موضوع از این نظر اهمیت دارد که در هنگام جستجوی زمین در شهرداری مشخصات شما به عنوان مالک زمین شناخته می شود، و اینکه شما چه وقت و طبق چه شرایط و قوانینی ملک را خریداری کرده اید، استفاده از ملک برای زندگی است و یا امور خدماتی، تجاری و … و اینکه آیا اختلافی برای این زمین وجود دارد یا خیر.

در حال حاضر تصمیماتی در دست اتخاذ در مجلس یونان می باشد تا با مدرنیزه کردن شرایط انتقال زمین مشکلاتی ناشی از این موراد به طور کلی مرتفع شود و نوع مالکیت های زمین و انتقال آن به خوبی و بدون مشکلات موسوم فعلی انجام شود.

هر زمین در یونان دارای نقشه و متراژ و ویژگی هایی است. در نقشه های شهری و شهرداری یونان به خوبی مشخصات هر زمین دیده می شود و اینکه این زمین ها برای چه منظوری مورد استفاده هستند و اگر طرح و برنامه ای خاص برای انها و یا منطقه وجود داشته باشد نیز در شهرداری اطلاعات لازم دیده شده است. 

از این رو اطلاعات کامل زمین ها را می توان از شهرداری ها هم استعلام کرد ولی نکته مهم این است که وضعیت مالکیت ان برای  شهرداری ها خیلی با توجه به صحبت های قبلی مشخص نیست و باید این موضوع از سازمان ثبت اسناد و املاک استعلام شود. 

مقاله پیشنهادی : مزایای سرمایه گذاری در کشور یونان 

قوانین مالکیت و خرید ملک در کشور یونان - قوانین مالکیت ملک در یونان

وکالتنامه برای وکیل برای خرید ملک در کشور یونان الزامی است

بر پایه نقل و انتقال زمین و خرید و فروش هرگونه مستغلات باید یا خود فرد اقدام نماید و یا وکیل قانونی او . برای این کار باید وکیل مربوطه دارای مدرک وکالت معتبر بوده و از خریدار و یا فروشنده وکالت رسمی و قانونی داشته باشد. 

وکیل با ارائه وکالتنامه می تواند جستجوهای حقوقی و قانونی لازم را برای زمین انجام دهد، قرار داد را تدوین کند ، معامله را به نام خریدار به نتیجه برساند و نهایتا امضا خریدار را دریافت نموده و قرارداد را رسمی و ملک را به نام خریدار کرده و هزینه های مربوطه را از طرف خریدار اعمال کند. وکیل منتخب هم می تواند از خود یونان انتخاب شود و هم در کشور مقصد .

پیشنهاد می کنیم مقاله اقامت طلایی کشور یونان را مطالعه کنید . 

قوانین مالکیت و خرید ملک در کشور یونان - خرید ملک در یونان

خدمات نصر جاوید ویرا

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا، با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در زمینه ویزا و اقامت در حال حاضر به عنوان معتبرترین و قدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز خدمت رسانی می کند.

برای اخذ ویزا و اقامت می توانید از خدماتی که نصر جاوید ویرا در این زمینه ارائه می دهد، استفاده کنید و با تماس  از خدمات آن بهره مند شوید.

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا

با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه در حال حاضر به عنوان معتبرترین وقدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در
کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز می توانید با نصر جاوید در ارتباط باشید و خدمت رسانی می نماید.

مقالات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *