موسسه نصر جاوید ویرا
نصرجاوید

306942991434+

مزایا و معایب زندگی در یونان - نصر جاوید ویرا

مزایا و معایب زندگی در یونان

برای بسیاری از مردم زندگی در یونان مانند یک رویا به نظر می رسد . لذت بردن از سواحل مدیترانه ، خوردن غذاهای خوشمزه و کاوش در خرابه های باستانی ممکن است بهشتی روی زمین باشد . اما مانند هر جای دیگری در این سیاره ، زندگی در یونان هم مزایا و معایبی دارد .

چه قصد دارید زندگی جدیدی را در آتن شروع کنید یا به یک جزیره دور افتاده در ساحل بروید ، در اینجا همه چیزهایی که باید قبل از بستن چمدان های خود به یونان بدانید را ارائه کرده ایم. پس با موسسه نصر جاوید ویرا همراه باشید تا با مزایا و معایب زندگی در یونان آشنا شوید .

مزایا و معایب زندگی در یونان

مزایای زندگی در یونان

یونان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در اروپاست و همچنین مکان بسیار خوبی برای زندگی است. در اینجا برخی از بزرگترین دلایلی که مردم می گویند که زندگی در یونان را دوست دارند آورده شده است .

1. هزینه های پایین زندگی

هزینه زندگی در یونان به طور شگفت انگیزی در مقایسه با سایر نقاط اروپا پایین است . بسیاری از مردم متوجه می شوند که وضعیت آنها بسیار خوب است، به خصوص در مورد هزینه های مسکن، حمل و نقل و مواد غذایی . با این حال، اگر در یک منطقه روستایی یا بخشی از کشور زندگی می‌کنید که یک نقطه توریستی نیست ، هزینه‌ها بسیار مقرون به صرفه است .

اگر قصد اقامت در یونان را دارید با کارشناسان موسسه نصر جاوید تماس بگیرید.

مزایا و معایب زندگی در یونان - هزینه پایین زندگی

2. آب و هوای معتدل و عالی

جای تعجب نیست که آب و هوای یونان در بیشتر سال بسیار عالی است . قرار گرفتن در دریای مدیترانه به این معنی است که این کشور به طور متوسط سالانه 250 روز آفتابی دارد .

اگرچه زمستان‌ها گاهی سرد و برفی می‌شوند ، اما معمولاً معتدل هستند . در همین حال تابستان‌ها بسیار گرم و خشک و با آفتاب درخشان است . با وجود گرمای تابستان ، شما می توانید هر روز نسیم تازه ای را از دریا انتظار داشته باشید .

3. فرهنگ گرم یونانی

یونانی ها بسیار خونگرم و دوستانه هستند و باعث می شود گردشگران و تازه واردان به طور یکسان احساس کنند که در خانه هستند . احتمالاً خود را در یک فرهنگ سرگرم کننده و جذاب که شامل بسیاری از تعطیلات و رویدادهای اجتماعی است می بینید. فرهنگ یونانی بر مهمان نوازی و حمایت اجتماعی تاکید دارد ، بنابراین ممکن است از گسترش جامعه جدید خود شگفت زده شوید .

مزایا و معایب زندگی در یونان - فرهنگ گرم یونان

4. آثار تاریخی فراوان

اگر نمی‌دانستید، تاریخ بسیار زیادی در سراسر یونان وجود دارد! در یک روز متوسط ، ممکن است در حال قدم زدن از کنار خرابه های باستانی یا مکان های فرهنگی باشید .

اکثر این ها هزینه های کمی برای پذیرش دریافت می کنند و معمولاً بسیار مقرون به صرفه هستند . با هزاران سال تاریخ حفظ شده ، بدون توجه به اینکه کجا هستید ، همیشه چیزهای شگفت انگیزی برای دیدن در یونان وجود دارد .

5. مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه

به طور کلی، یونان از مراقبت های بهداشتی عالی برخوردار است . اگرچه یک سیستم بیمه خصوصی وجود دارد، اما هر کسی در کشور می تواند به خدمات اورژانسی رایگان دسترسی داشته باشد.

بنابراین شما هرگز نگران نحوه پرداخت هزینه یک استخوان شکسته یا یک عمل جراحی فوری نخواهید بود . هم گزینه های دولتی و خصوصی برای مراقبت های بهداشتی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارند .

6. حرکت کندتر زندگی

بسیاری از مردم می گویند که عاشق سرعت زندگی در یونان هستند که نسبت به بسیاری از فرهنگ های دیگر آهسته تر و کم هیجان تر است . یونانی ها برای لذت بردن از لذت های ساده زندگی مانند گذراندن وقت با دوستان و استراحت ارزش قائل هستند .

این می‌تواند تغییر بزرگی برای افرادی باشد که از جامعه‌ای سریع‌تر می‌آیند اما به این معناست که افراد بیشتری به تعادل بین کار و زندگی سالم‌تری دست می‌یابند و استرس کمتری دارند .

مزایا و معایب زندگی در یونان - آثار تاریخی فراوان

7. غذاهای عالی یونانی

غذاهای یونانی یکی از محبوب ترین غذاهای بین المللی است و دلیل خوبی هم دارد . غذا دوستان علاقه دارند در مکانی با غذاهای فرهنگی شگفت انگیز زندگی کنند . جوامع یونانی نیز تاکید زیادی بر اهمیت غذای خوب و با هم بودن دارند .

بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که وعده های غذایی عالی بخورید . علاوه بر این، رژیم غذایی مدیترانه ای بسیار سالم است و دارای مقدار زیادی سبزیجات سالم ، گوشت و غذاهای دریایی است .

8. نرخ پایین جرم و جنایت

یونان کشوری بسیار امن است و کمترین میزان جرم و جنایت را در اروپا دارد . جرایم خشونت آمیز بسیار نادر است و رایج ترین جنایات گزارش شده مربوط به سرقت ، معمولا در شهرهای بزرگتر یا مناطق توریستی شلوغ است .

اکثر ساکنان می گویند که به طور متوسط احساس امنیت می کنند، حتی زمانی که به تنهایی یا در شب راه می روند .

پیشنهاد می کنیم مقاله گلدن ویزای یونان را مطالعه کنید . 

مزایا و معایب زندگی در یونان - غذاهای لذیذ یونانی

معایب زندگی در یونان

زندگی در یونان مزایای زیادی دارد ، اما معایبی نیز دارد . اینها برخی از اصلی ترین معایب ساکنین در مورد زندگی در یونان هستند .

1. مراقبت های بهداشتی می تواند از نظر کیفیت متفاوت باشد

درست است که ما اشاره کردیم سیستم بهداشت و درمان در یونان عالیست ولی به طور کلی می تواند متفاوت باشد . تفاوت های قابل توجهی بین ارائه دهندگان خدمات بهداشتی خصوصی و دولتی وجود دارد که می تواند شامل کیفیت پایین تر و زمان انتظار طولانی تر باشد .

همچنین ممکن است برای دسترسی به خدمات در مناطق روستایی با مشکل مواجه شوید . بسته به این که کجا هستید و از چه امکاناتی بازدید می‌کنید ممکن است در یافتن ارائه‌ دهنده‌ای که انگلیسی صحبت می‌کند مشکل داشته باشید .

2. برای کار به حمایت مالی نیاز دارید

یونان میزبان «ویزای طلایی» است که به مهاجران اجازه می‌دهد به شرط خرید ملک ، مجوز اقامت پنج ساله و قابل تمدید دریافت کنند . با این حال ، برای واجد شرایط بودن برای ویزا ، باید به طور رسمی توسط یک کارفرمای یونانی حمایت مالی شوید . این شامل یک فرآیند طولانی درخواست است و می تواند مشکلاتی را در یافتن یک شغل ثابت ایجاد کند تا زمانی که اسپانسر پیدا کنید .

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

مزایا و معایب زندگی در یونان - نیاز به حمایت مالی کاری

3. یادگیری یونانی دشوار است

اگر قصد دارید زبان یونانی را یاد بگیرید و قصد دارید برای مدت طولانی در یونان بمانید ایده خوبی است . یونانی زبان پیچیده ای است که شباهت کمی به بیشتر زبان های ژرمنی یا رومی دارد .

همچنین نیازمند یادگیری یک سیستم نوشتاری جدید است . تفاوت های بزرگی بین زبان یونانی نوشتاری و گفتاری وجود دارد و این یادگیری زبان یونانی را دشوارتر می کند .

4. شما باید با گردشگران معامله کنید

بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که با هجوم منظم گردشگران به خصوص در زمان های خاصی از سال روبرو شوید . برای مثال زندگی در آتن به معنای اشتراک شهر با بیش از شش میلیون گردشگر در سال است در حالی که شهرهایی مانند هراکلیون و رودس به ترتیب 3 میلیون و 2.5 میلیون گردشگر دریافت می کنند . این به معنای شلوغی بیشتر ، سر و صدای بیشتر است که عادت کردن به آنها می تواند آزاردهنده باشد .

5. بوروکراسی بدنام است

یونان برخلاف تقریباً هر کشور دیگری به بوروکراسی شهرت دارد . این امر به ویژه در سیستم بهداشت و درمان و در دولت مشهود است . بسیاری از مردم از این نوار قرمز بی پایان به عنوان یکی از کم علاقه ترین بخش های زندگی در کشور یاد می کنند .

شما می توانید انتظار داشته باشید که حتی برای برنامه های اساسی نیز درگیر کارهای کاغذی باشید که می تواند باعث کندی فرآیندها و ناامیدی قابل توجهی شود .

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله مراسم و آیین های رسمی کشور یونان را از دست ندهید . 

مزایا و معایب زندگی در یونان - زندگی یونان

6. پرداخت مالیات مشکل است

پرداخت مالیات در یونان بسیار پیچیده و وقت گیر است . حتی افراد غیر مقیم نیز باید مالیات بپردازند و قوانین اضافی برای آنها وجود دارد . حتی اگر به زبان یونانی اصلی صحبت می کنید ، احتمالاً از زبان قوانین مالی و مالیاتی سر در نمی آورید . بنابراین ممکن است نیاز به استخدام یک حسابدار خبره برای کمک به شما در روند مالیات داشته باشید .

7. زندگی غیر شهری می تواند قدیمی باشد

زیرساخت های یونان به طور کلی بسیار عالی است ، اما بسته به محل زندگی شما نیز می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد . اگر به حومه شهر یا جزیره‌ای دورافتاده‌تر نقل مکان کنید ، ممکن است برای یافتن منابع با مشکل مواجه شوید .

این امر به ویژه در مورد خدمات بهداشتی و خدماتی مانند Wi-Fi صادق است . تعجب نکنید اگر زندگی غیرشهری در یونان احساس می کند که در زمان به عقب برمی گردیم .

8. پیدا کردن کار ممکن است سخت باشد

پیدا کردن کار در یونان ممکن است یک فرآیند پیچیده باشد . این امر به ویژه در مورد مهاجران سابق صادق است ، اما در مورد ساکنان یونان نیز صدق می کند . نرخ بیکاری یونان بالاتر از حد متوسط است . وقتی صحبت از افراد غیر مقیم می شود ، موانع زیادی وجود دارد .

محل های کار یونان اغلب ترجیح می دهند ساکنان اتحادیه اروپا را استخدام کنند . این حتی به این واقعیت اشاره نمی کند که شما به یک حامی رسمی نیاز دارید و البته احتمالاً باید یونانی صحبت کنید.

مزایا و معایب زندگی در یونان - آثار تاریخی

بررسی اجمالی ایمنی یونان

  • ریسک کلی: کم
  • خطر حمل و نقل و تاکسی: کم
  • خطر جیب برها: متوسط
  • خطر بلایای طبیعی: کم
  • خطر سرقت: متوسط
  • خطر تروریسم: کم
  • خطر کلاهبرداری: متوسط
  • خطر برای مسافرین زن : کم

خدمات نصر جاوید ویرا

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا ، با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در زمینه ویزا و اقامت در حال حاضر به عنوان معتبرترین و قدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز خدمت رسانی می کند .

برای اخذ ویزا و اقامت می توانید از خدماتی که نصر جاوید ویرا در این زمینه ارائه می دهد ، استفاده کنید و با تماس  از خدمات آن بهره مند شوید .

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا

با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه در حال حاضر به عنوان معتبرترین وقدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در
کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز می توانید با نصر جاوید در ارتباط باشید و خدمت رسانی می نماید.

مقالات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *