موسسه نصر جاوید ویرا
نصرجاوید

306942991434+

ورزش در کشور یونان - نصرجاوید ویرا

ورزش در کشور یونان

تفریح و ورزش به عنوان بخشی جدایی ناپذیر در زندگی همه افراد شناخته می شود. بسیاری از دانشمندان و محققان به دنبال ریشه های تاریخی در زندگی مردم در سراسر دنیا هستند. ورزش در همه کشور ها اهمیت و جایگاه مهمی دارد. 

ورزش در کشور یونان

یونان نیز به عنوان یکی از کشور های پیشرفته اروپایی و به عنوان پیشتاز برخی از عرصه های ورزشی در یونان و جهان می باشد. مردم یونان علاقه زیادی به ورزش دارند و همواره اگر به عنوان یک ورزشکار حرفه ای زندگی خود را دنبال نکنند در گوشه و کنار این کشور به عنوان یک فعالیت تفریحی به ورزش های دسته جمعی و انفرادی مشغولند.

کشوریونان سرزمینی است که بازی های المپیک از آن سرچشمه می­گیرد؛ امروزه نیز ورزش بخش مهمی از زندگی در این کشور است. برای آشنایی با ورزش یونان به بازی های المپیک باستانی و همچنین ورزش یونان مدرن و بازی هایی که به طور خاص در این کشور مورد توجه هستند با ادمه این مطلب همراه ما باشید.

بازی ­های المپیک باستانی

بازی های المپیک به دلیل اینکه درشهری به نام المپیا در شبه جزیره پلوپونز(Peloponnese) برگزار شد، به نام المپیک معروف شد. این شهر از شهر های کشو ریونان است.

اگر شما علاقمند به بازدید از مکانی که این بازی­ها آغاز شده هستید، می­توانید از بقایای المپیای باستانی در یونان  بازدید کنید. طبیعتا بازی­های المپیک باستانی کمی متفاوت با بازی­های مدرن بوده و کم کم با گذر زمان پخته تر و آماده تر شده تا به شکل امروزی خود رسیده است. ورزش المپیک در ابتدا  شامل ورزش­های زیر بوده است:

  • ورزش های پنجگانه: شامل دویدن، پرش و پرتاب دیسک
  •  کشتی
  • بوکس
  • پانکراس (Pankration) نوعی هنر رزمی
  • مسابقات اسب دوانی
  • مسابقات ارابه رانی
  • پرتاب نیزه

جالب است بدانید متولیان این رویداد این بازی ها را به شکلی برنامه ریزی کرده بودند که فقط مردم یونان اجازه شرکت در این مسابقات را داشتند. ابتدا فقط یک رویداد یک روزه بود. بعدا به سه روز و سپس به یک رویداد پنج روزه تبدیل شد.

بازی­ های المپیک مدرن

هنگامی­ که بازی­ های المپیک تبدیل به یک امر بین­المللی شد، هر چهار سال در یک کشور برگزار گردید و المپیک زمستانه هم اضافه شد. با وجود اینکه یونان آغازگر بازی­های المپیک بوده، اما جزء موفق­ترین کشور­ها در زمینه کسب مدال نبوده است. 

با این حال، نوع مدال­هایی که ورزشکاران یونان به­ دست آورده­ اند، نشان­ دهنده نقاط قوت آن­هاست. مردم یونان به دلیل فرصت­های محدود درزمینه­ ی ورزش­های زمستانی در هیچ­ یک ازاین ورزش­ها مدالی نداشته­ اند. آن­ها اغلب در ورزش­های کشتی، ژیمناستیک، تیراندازی، دو و میدانی و وزنه ­برداری موفق بوده ­اند.

ورزش در کشور یونان

اما محبوبیت ورزش در کشوریونان هر روز بیشتر شده و سرمایه گذاری در حوزه ورزش همیشه به عنوان یکی از پر سود ترین راه های سرمایه گذاری نه تنها در یونان بلکه در همه مناطق دنیا شناخته شده است. مردم یونان تقریبا همه انواع ورزشها را دوست دارند ولی محبوب ترین ورزش ها نزد مردم یونان به ترتیب زیر می باشند:

فوتبال

فوتبال در یونان ورزش پرطرفداری است. تیم ملی فوتبال یونان در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴ اولین و تنها قهرمانی‌اش در این مسابقات را بدست آورد و شگفتی‌ساز شد. تیم یونان تاکنون سه بار در جام جهانی فوتبال، چهار بار در جام ملت‌های اروپا و یک بار در جام کنفدراسیون‌ها حضور داشته است.

بسکتبال

بسکتبال هم مانند فوتبال شناخته شده و پر طرفدار است و یونانی ها به دلیل توانایی که در این ورزش دارند در این رشته موفق تر ظاهر شده اند.

دو و میدانی

ورزش­های دو و میدانی برای هزاران سال در یونان محبوب بوده و بخشی از بازی­های المپیک باستانی یونان  و تاریخ این کشور به شمار می­رود. امروزه نیز ورزشکاران یونان در مسابقات دو و میدانی المپیک مدرن قوی ظاهر می شوند.

واترپلو

واترپلو یک ورزش گروهی مهیج است و یونان در رقابت­های بین­ المللی این رشته حرف های زیادی  برای گفتن دارد. بازیکنان یونانی قدرتمند و شناخته شده هستند. تیم­های یونانی در اروپا و دیگر مسابقات بین­ المللی عملکرد خوبی دارند.

والیبال

والیبال یکی دیگر از ورزش­های محبوب در یونان است. حتی اگر تیم­های یونان بهترین­ تیم­های اروپا نباشند، قطعا همیشه در مسابقات بهترین عملکرد خود را نشان می­دهند.

شنا

شناگران یونانی در رقابت های مختلف اروپایی و بین المللی کاملا موفق هستند. شنا یک ورزش محبوب برای تناسب اندام و همچنین تفریحی وسرگرم کننده است. بسیاری از مردم یونان این ورزش را دوست دارند و انجام می­دهند و همیشه آن ­را به عنوان یک رقابت نمی بینند.

وزنه برداری

وزنه برداری از دیرباز جزئی از فرهنگ یونان بوده و بخشی از بازی­های المپیک باستانی است. از این ­رو جای تعجب نیست که یونانیان در این ورزش فردی بسیار موفق هستند.

کشتی

کشتی یکی دیگر از ورزش­های محبوب در یونان است و یونانیان در سطح بین المللی نسبتا موفق هستند. البته باید بدانیم که یونان یکی از کشور های زادگاه کشتی است. کشتی برای بسیاری از یونانیان تنها یک ورزش نبود، بلکه به عنوان بخشی از زندگی عادی سربازان برای یادگیری نحوه ی رزمی و رو در رو در میدان های نبرد شناخته می شده است.

قایقرانی و کشتی رانی

در اطراف یونان دریا و همچنین جزایر زیادی وجود دارد و فرصت­های زیادی را برای قایقرانی و سایر ورزش­های آبی به همراه داشته است. یونان در این رشته موفق بوده و در طول مسابقات قایقرانی اروپا بیشترین مدال طلا و قهرمانی را به خود اختصاص داده است.

هندبال

هندبال یکی دیگر از ورزش­های گروهی محبوب در یونان است. با این حال، هنوز تیم­های یونان در رقابت­های زیادی شرکت نکرده­اند.هر چند نمی توان همه انواع ورزش ها را به رشته تحریر در آورد ولی سیاست های  و رویکرد به ورزش در یونان رویکردی همیشگی و مورد احترام بوده است. 

مردم یونان ورزش دوست و ورزشکار هستند و همیشه به عنوان یکی از برترین کشور های میزبان مسابقات مختلف بین المللی بوده اند.

امروزه در یونان ورزش­های زیادی مورد توجه و سرمایه گذاری هستند. ورزش هایی  مانند تنیس و بیس­بال به سرعت در حال پیشرفت و محبوب شدن هستند. اغلب اوقات فراغت بسیاری از مردم عادی یونان به  ورزش در محیط های مناسب ورزشی می گذرد. 

از این رو ساخت و راه اندازی کلوپ های ورزشی و میدان ها و سالن های مخصوص انواع ورزش ها قطعا سود دهی مناسبی برای سرمایه گذاران به دنبال خواهد داشت.

شما چه در حوزه ورزش های حرفه ای و چه در زمینه ورزش های مردمی و عمومی سرمایه گذاری کنید می توانید به بازگشت سرمایه خود خیلی زود امیدوار بوده و سوددهی بالایی از سرمایه گذاری خود را به دست بیاورید.

 

خدمات نصر جاوید ویرا

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا، با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در زمینه ویزا و اقامت در حال حاضر به عنوان معتبرترین و قدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز خدمت رسانی می کند.

برای اخذ ویزا و اقامت می توانید از خدماتی که نصر جاوید ویرا در این زمینه ارائه می دهد، استفاده کنید و با تماس  از خدمات آن بهره مند شوید.

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا

با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه در حال حاضر به عنوان معتبرترین وقدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در
کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز می توانید با نصر جاوید در ارتباط باشید و خدمت رسانی می نماید.

مقالات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *