موسسه نصر جاوید ویرا
نصرجاوید

306942991434+

فرصت های سرمایه گذاری در کشور یونان - نصرجاوید ویرا

فرصت های سرمایه گذاری در کشور یونان

فرصت های سرمایه گذاری در کشور یونان: یونان کشوری قدرتمند در جنوب اروپا است که عمده قدرت این کشور در پایتخت زیبای آن یعنی آتن قرار دارد. یونان حدود 11 میلیون نفر جمعیت دارد و موقعیت جغرافیایی این کشور به شکلی است که به راحتی از راه دریا به آفریقا و آسیا قابل دسترس می باشد. یونانی به عنوان زبان مرسوم و رسمی این کشور محسوب می شود ولی طیف گسترده ای از مردم این کشور توانایی صحبت به زبان انگلیسی را هم دارند .

عمده آب و هوای متمرکز در یونان آب و هوای مدیترانه ای است که در تابستان کمی خشک و معتدل و در زمستان نیز هوای ملایمی دارد. اقتصاد یونان در رده 42 بزرگترین اقتصادهای دنیا قرار دارد و از این حیث در اتحادیه اروپا در جایگاه 15 قرار گرفته است. بخش اصلی اقتصاد یونان را حوزه خدمات این کشور در بر دارد که حدود 85 درصد از تولید ناخالص ملی این کشور را بخصوص در بخش های گردشگری و بانکی شامل می شود.

سایر بخش های اقتصادی یونان که در تولید ناخالص داخلی این کشور نقش مهمی را بر عهده دارند حوزه های کشاورزی ، صادرات و ارتباطات مخابراتی است. یونان به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری در دنیا به حساب می آید و دلیل آن داشتن گنجینه های تاریخی و دیدنی، محدوده های بلند کوهستانی و همچنین داشتن سواحل بی نظیر و فوق العاده می باشد . یونان در بین 20 کشور برتر جهان در زمینه گردشگری می باشد.

راهنمای گردشگران برای فرصت های سرمایه گذاری در کشور یونان

از آنجایی که یونان در بین 20 مقصد برتر گردشگری در دنیا قرار دارد و رفت و آمد توریست از همه مناطق دنیا به این کشور زیاد و رو به رشد می باشد می توان استنباط کرد که حوزه گردشگری یونان بسیار پر جنب و جوش و دارای پتانسیل های فراوان است .

اگر بتوانید با مکان های کلیدی و دیدنی یونان آشنایی کافی به دست بیاورید به خوبی می توانید به عنوان یک راهنمای گردشگری در این کشور فعالیت کنید. برای موفقیت در این حوزه بهتر است دو تا چند زبان خارجی را هم فرا بگیرید و آنوقت از موفقیت خود شگفت زده می شوید.

تاسیس شرکت داروسازی

صنعت داروسازی یکی از پر رونق ترین صنایع در یونان است. قبل از اینکه بخواهید وارد این حوزه شوید الزامی برای باز کردن شرکت خود را نخواهید داشت. شما حتی می توانید در این شغل به عنوان یک واسطه خرده فروش و یا عمده فروش محصولات دارویی وارد شوید. قبل از اینکه شما بتوانید این کار را در یونان انجام دهید باید از دولت یونان مجوز فعالیت دریافت کنید.

این صنعت رشد اقتصادی محدودی ندارد. شما می توانید کار را بصورت خرده فروش اغاز نموده وپس از آشنایی با شرایط کار و کسب در این حوزه فعالیت خود را گسترش داده و حتی شرکت خود را ثبت کنید.

احداث سردخانه

احداث سردخانه در یونان به دلیل وجود انواع ماهی ها و مرغ و بوقلمون برای نگهداری در این کشور می تواند سود خوبی برای شما به همراه داشته باشد. فقط برای این منظور نباید هدف خود را به خرده فروش ها معطوف کنید و باید سراغ عمده فروش ها، رستوران ها و هتل ها هم بروید. این کار سود زیادی به همراه دارد بخصوص اگر بدانید چگونه با مشتریان تعامل داشته باشید.

اخذ اقامت کشور یونان - سرمایه گذاری

 

خرید کشتی یا قایق کروز

هر چند این حوزه در یونان بسیار فشرده و شلوغ به نظر می رسد ولی همچنان برای خود صنعتی سود آور و مطمئن می باشد. اگر اقدام به خرید کشتی و یا قایق کروز کردید به راحتی می توانید با حمل و نقل بار دریایی و یا مسافرین و مردم به درامد خوبی نائل شوید.

تاسیس خشکشویی یا شرکت خدماتی نظافتی

فرصت های زیادی پیش روی افرادی است که اقدام به تاسیس خشکشویی و یا یک شرکت خدماتی نظافتی می کنند. اگر اقدام به تاسیس چنین مشاغلی کردید می توانید به راحتی به هتل ها سرویس دهی کنید .

در حقیقت هتل ها و مسافرخانه ها اقدام به استخدام افرادی برای تمیز کاری و خشکشویی در هتل ها می کنند و اگر شما بتوانید با قیمت مناسب و کیفیت کاری خوب را از هتل ها بگیرید به درآمد زیادی دست خواهید یافت. این صنعت سود زیادی به همراه دارد بخصوص اگر با بیش از یک تا چند هتل کار کنید.

باشگاه های تناسب اندام

احداث باشگاه های تناسب اندام یکی دیگر از مشاغل پر رونق در یونان در همه شهرها و روستاهای این کشور می باشد. به طور میانگین یونانی ها دوست دارند تا زندگی خود را با داشتن یک تناسب اندام ایده آل دنبال کنند و شیوه زندگی آنها با تناسب اندام گره خورده است. اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار پر سود و زود بازده هستید می توانید یک باشگاه بسیار مجهز تناسب اندام در این کشور تاسیس کنید.

تاسیس کارخانه سنگ مرمر

کارخانه سنگ مرمر همیشه در یونان با سود دهی بالایی همراه بوده است. جالب اینجاست که برای تاسیس این کارخانه نیازی به اخذ مجوز نیست. برای موفقیت در این حوزه باید با پیمانکارن املاک و مستغلات همکاری کرده و سنگ مرمر با کیفیت مورد نظر آنها را به خوبی تامین نمایید.

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین

یونان کشوری پیشرفته است که مردمان آن دوست دارند موارد مورد نیاز خود را بصورت آنلاین خریداری نمایند. یکی از ساده ترین راه ها در یونان تاسیس یک فروشگاه آنلاین می باشد. اگر بتوانید به خوبی مشتری جذب نموده و تبلیغات خوبی ارائه نمایید به راحتی می توانید مشتریان زیادی برای خود به وجود آورده و از احترام انها برخوردار باشید.

تاسیس رستوران ها و کافه های ساحلی

شما میتوانید رستورانی را تاسیس نمایید که هدف آن ارائه خدمات به توریست ها و گردشگران داخلی باشد. اگر بتوانید یک کافه و یا رستوران ساحلی تاسیس نمایید به راحتی می توانید از درامد خوب خود بخصوص در زمستان که توریست های فراوان و گردشگران داخلی زیادی به سواحل یونان می ایند اطمینان داشته باشید. برای اینکه بتوانید همه نوع مشتری را به خود جذب نموده و از مراجعه دفعات بعدی آنها هم اطمینان داشته باشید باید هم غذای یونانی و هم بین المللی طبخ نموده و عرضه کنید.

فرصت های سرمایه گذاری در کشور یونان - کافه رستوران در یونان

مدرسه فوتبال

یونان در حال توسعه ورزش فوتبال و اموزش بازیکنانی است که بتواند به لیگ های فوتبال اروپا اعزام کند. شما با دریافت یک مجوز از فیفا و سازمان ورزش یونان می توانید در این کشور اقدام به تاسیس مدرسه فوتبال نموده و چشم خود را برای شناخت استعداد های ناب فوتبالی باز کنید.

شما ضمن اینکه می توانید با پرورش بازیکنان و فروش آنها به درامد برسید می توانید از هزینه های ثبت نام هم پول خوبی به دست بیاورید. بدون شک در هر یک از مشاغل بالا و یا برخی دیگر از مشاغل تعریف شده و یا همراه با نبوغ و خلاقیت شما سرمایه گذاری خوبی در یونان داشته باشید می توانید به سود و مزایای زیادی دست پیدا کنید.

سرمایه گذاری در حوزه انرژی در یونان

یونان در تقاطع شرق و غرب اروپا واقع شده و نقش بسیار مهمی در بخش انرژی ایفا می کند. در دسترس بودن پتانسیل انرژی تجدید پذیر ( آب ، باد، انرژی زیست توده ، زمین گرمایی ، خورشیدی و گرمای خورشیدی) همراه با پروژه های زیر بنایی وسیع و در مقیاس بزرگ با استفاده از خطوط انتقالی مانند خطوط لوله گاز و یا زیر ساخت هایی برای اکتشاف نفت و… نشان می دهد که یونان نقشی مهم در در فرموله کردن انرژی اروپای غربی دارد و فرصت های قابل توجه ای برای سرمایه گذاری در بخش انرژی و همچنین اقداماتی برای صرفه جویی در انرژی دارد.

سیستم انرژی یونان

  • افزایش مستمر مصرف انرژی به دلایل توسعه اقتصادی و تغییر رفتار مصرف.
  • مصرف زیاد سوخت های معمولی که اغلب زغال سنگ می باشند و بنا بر دلایل استراتژیک برای تولید برق در دهه 70 جایگزین نفت به دلیل بحران آن سال شد.
  • یونان به واردات نفت و گاز و محصولات نفتی وابستگی زیادی دارد.
  • اتخاذ سیاست های اتحادیه اروپا د راستای سند 2020 با بهبود بهره وری انرژی و افزایش تدریجی استقرار ار ای اس (RES)
  • بخش انرژی یونان سهم زیادی در اشتغال نسبت به سایر کشور های اروپایی دارد و در سال های پیش رو به شدت و به شکل قابل توجهی رو به رشد خواهد بود.

عوامل مهم تاثیر گذار در این مورد عوامل زیر می باشند:

  • بهینه سازی های مورد نیاز در ترکیبات انرژی ، که شامل تولید برق فسیلی و افزایش انرژی RES می باشد. دلیل این تغییرات سیاست های جدید اتحادیه اروپا می باشد که باید 27 درصد از انرژی های تجدید پذیر تا سال 2030 با استفاده از منابع ارزان تر و طبیعی تامین شود.
  • سیاست دولت در راستای خصوصی سازی بخش عمده تامین انرژی توسط شرکت های خصوصی.
  • آزاد سازی بازار های برق و گاز طبیعی و جداسازی بیشتر این بخش ها در حوزه های تولیدی و شبکه های انتقال نیرو .
  • پتانسیل یونان برای تبدیل شدن به دروازه اروپا برای تامین منابع طبیعی و گاز طبیعی از طریق توسعه لوله های انتقال گاز یا با مجوزهای حفاری در دریای اژه
    استفاده از فن اوری های جدید مانند تکنولوژی SmartGrid ، اندازه گیری هوشمند ، روشنایی LED، ساختمان های هوشمند در حوزه کاهش انرژی و…
  • ابتکارات زیر بنایی اساسی و بزرگ برای اتصال به جزایر یونان

موقعیت استراتژیک

یونان می تواند از طریق پروژه های انتقال خطوط لوله، اتصالات شبکه برق، ابزار های جایگزین برای تامین امنیت زخایر دریایی و … نقش کلیدی در حمل و نقل انرژی در شرق و غرب اروپا داشته باشد.

پتانسیل تولید

با توجه به شرایط آب هوایی (بیش از 250 روز و 3000 ساعت آفتابی و وجود مناطق زیاد با باد های تند و قوی) یونان دارای پتانسیل های زیادی برای تولید انرژی برای سراسر دنیا می باشد. بخصوص در حوزه انرژی های تجدید پذیر که می تواند انرژی کل اروپا را تامین نماید.

پشتیبانی دولت و قانون

وزارتخانه های انرژی و توسعه چندین پروژه سرمایه گذاری عمده در سال های گذشته مانند خطوط انتقال گاز طبیعی TAP، ترمینال جدید گاز مایع و سرمایه گذاری های عمده در حوزه RES را پشتیبانی نموده اند. این نشان می دهد که در چهارچوب قانونی یونان فرصت های زیادی برای سرمایه گذاران در همه نقاط در این حوزه در یونان فراهم می باشد.

فرصت های عمده سرمایه گذاری در بخش انرژی یونان

  • خصوصی سازی دارایی های دولتی
  • ایجاد زیر ساخت های انتقال گاز طبیعی جدید
  • استفاده از پیشنهاد های عمومی بین الملیی برای اکتشاف هیدروکربن ها در مناطق مختلف یونان
  • ایجاد پروژه های انرژی تجدیدپذیر
  • کسب و کار های مرتبط با انرژی و کمک به سرمایه های موردنیاز
  • اتصال شبکه هایی برای جزایر یونان

ارقام کلیدی

  • انرژی در تولید ناخالص ملی یونان 4 درصد سهم دارد.
  • سهم انرژی تجدید پذیر در تولید برق کل یونان 18 درصد می باشد.
  • ظرفیت کلی ار ای اس (RES) در یونان 4.721 می باشد.
  • سرمایه مورد نیاز برای رسیدن به اهداف سند 2020 اتحادیه اروپا 27 بیلیون یورو می باشد.
  • حوزه انرژی یونان به دلایل زیادی همچون بهره مندی از روز های افتابی زیاد و وزش باد های شدید و همچنین به دلیل قرار گرفتن در سواحل دریای مدیترانه و اژه و با موقعیت جغرافیایی مناسب یکی از بهترین حوزه های سرمایه گذاری در یونان به حساب می اید که درامد و سود تضمین شده ای برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت.
فرصت های سرمایه گذاری در کشور یونان - سرمایه گذاری در املاک

فرصت های سرمایه گذاری در یونان – پروژه های فعال

یونان به عنوان یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا با چشم اندازی بسیار عالی و رو به رشد بوده که همواره به دلیل آب و هوای فوق العاده و شرایط اجتماعی و سیاسی ثابت و با کمترین تغییرات خواستگاه بسیاری از مسافران و گردشگران از همه نقاط دنیا بوده است.

این کشور با توجه به چشم انداز بلندی که برای پیشرفت و تعالی کشورش در نظر گرفته توانسته سرمایه گذاران زیادی را به این کشور با ارائه سیاست های مالی و تسهیلاتی و  تشویقی مناسب سوق دهد.

فرصت های سرمایه گذاری فوق العاده زیادی در یونان وجود دارد که هر کدام به تنهایی می تواند بهترین شرایط زندگی را برای یک فرد سرمایه گذار فراهم نموده و آینده ای عالی برای او و خانواده اش به دنبال داشته باشد.

بخش صنایع غذایی و کشاورزی یونان، بخش گردشگری، انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تدارکات و خدمات از فعال ترین بخش های سرمایه گذاری در یونان هستند که فرصت های سرمایه گذاری زیادی دارند.

گروه حرفه ایی و متخصص نصر جاوید ویرا می تواند برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در این کشور اقدام به ارائه خدماتی همچون تجزیه و تحلیل بازار ، ارزیابی فرصت های مختلف ، مطالعات دقیق ، مطالعات امکان سنجی ، ارزیابی پروژه ها و… را ارائه نماید.

فرصت سرمایه گذاری در صنایع غذایی و کشاورزی یونان

یکی از مهم ترین بخش های صادراتی یونان تولید محصولات کشاورزی مانند میوه و سبزی می باشد. یونان ارائه دهنده محصولات کشاورزی به چندین بازار بزرگ و بین المللی در اروپا می باشد.

در بخش کشاورزی یونان طیف گسترده ای از محصولات مانند گوجه فرنگی، کیوی، نارنگی، پرتقال و… را به صورت ثابت همیشه تولید می کند و جز محصولات سنتی این کشور تلقی می شود که همواره با افزایش میزان تقاضا در این قسمت ها مواجه بوده است.

ضمن اینکه بحران اقتصادی اخیر در اروپا تاثیر بیشتر صنعت کشاورزی را بر جریانات اقتصادی کشور های اروپایی به خوبی نشان داد و ثابت کرد یکی از بهترین راه ها برای برون رفت از شرایط اقتصادی بد با نگاهی به بهره وری و نوید به سوی تولید بهتر و رقابتی را به دنبال داشت.

نقش سرمایه گذاری بخش خصوصی در این فرایند می تواند بسیار قابل ملاحظه باشد زیرا انها می توانند با سرمایه گذاری که انجام می دهندو با افزودن دانش و تخصص و یافتن بازار های جدید و دسترسی با روشهای بهتر به بازار های مصرف بیشتر تولیدات بخش کشاورزی و غذایی یونان را به حداکثر ارزش افزوده خود رسانده و رقابت آنها در بازار های اروپایی را به بهترین وضعیت خود برسانند.

غذاهای خاص و تخصصی یونان

یونان در صنعت غذایی دارای انواع محصولات متنوع هستند که در انها از طعم دهنده های طبیعی همچون زیتون، روغن زیتون، زعفران، پسته آگینا، پنیر ماستیچا و … استفاده شده است. همچنین برخی دیگر از محصولات در این کشور وجود دارند که به رژیم یونانی در سطح اروپا شهرت دارند مانند ماست گریت، روغن زیتون، عسل و محصولات فراوری شده ایPDO که تنها در یونان می توانید پیدا کنید.

در سال 2013 یونان مجموعا 101 محصول با روش PDO از جمله زیتون ، فتا ، پنیر های محلی ، میوه ها ، محصولات گوشتی ، محصولات خانواده های گوجه فرنگی و … را تهیه و به بازارهای مختلف ارسال کرد .

فرصت های سرمایه گذاری در چندین حوزه کلیدی در صنعت غذایی

  • تثبیت و ارتقا زنجیره تامین مواد غذایی
  • توسعه محصولات نواورانه به همراه سایر غذاهای سنتی دیگر
  • انجام پروژه های بازار یابی و فروش بریا نفوذ به بازار های توسعه یافته
  • ترکیب تولیدات محلی و دانش فنی موارد غذایی می تواند برای سرمایه گذاران منافع زیادی به همراه داشته باشد. حوزه موارد غذایی یک صنعت استراتژیک در یونان محسوب می شود و سرمایه گذاری در صنایع استراتژیک سود و منافع زیادی دارد.

ارقام کلیدی

  • تعداد محصولات شناخته شده در یونان با روش PDO مجموعا 101 محصول
  • تعداد محصولات روغن زیتون با روش PDO مجموعا 18 محصول
  • تعداد محصولات زیتون با روش PDO مجموعا 12 محصول
  • تعداد محصولات تولید پنیر های محلی یونان با روش PDO مجموعا 20 محصول
  • تعداد محصولات خانواده میوه و سبزی با روش PDO مجموعا 29 محصول

پرورش آبزیان

آبزی پروری و یا پرورش انواع آبزیان بخشی به سرعت در حال توسعه در اقتصاد یونان می باشد. پرورش انواع آبزیان یکی از بخش هایی است که یونان می تواند مزایای رقابتی زیادی در آن داشته باشد و به عنوان یکی از بزرگترین صادر کننده های بین المللی مبدل شود. تقریبا 90درصد از محصولات فعلی این صنعت در کشور یونان را ماهی قزل آلا و نوعی ماهی خاردار تشکیل می دهند.

این دو نوع ماهی بازار بسیاری خوبی برای یونان به همراه داشته اند و یونان توانسته در صادرات این دو نوع ماهی بازار غالب جهانی را در اختیار داشته باشد. تولید و پرورش آبزی در یونان با توجه به کیفیت انها در این کشور بسیار شناخته شده است و اگر سرمایه گذاری بیشتری در این صنعت و در نقیاس بالاتر به همراه ابتکارات جدید و فرایند های بهبودی انجام شود پتانسیل درآمد زایی و رشد بالایی در این حوزه را دارد .

صنعت پرورش ماهی و مزارع پروش ماهی موقعیت عالی و پیشرویی در صنعت غذایی یونان دارد و همچنین به عنوان یک صنعت برتر در اتحادیه اروپا با ثبات بازار و تحکیم بازار قوی می باشد.

سرمایه گذاری در این حوزه می تواند در تثبیت و گسترش امکانات ابزی پروری و رقابت در این حوزه به همراه بهره وری عملیاتی و دسترسی به بازار های مختلف برای سرمایه گذاران سود زیادی داشته باشد. این صنعت همیشه به عنوان صنعتی دارای پتانسیل بالا و موقعیت عالی بازار شناخته می شود.

ارقام کلیدی

  • تولید ماهی قزل آلا در یونان در سال 2013 معادل 123000 تن بوده است.
  • ارزش ماهی قزل آلای دریای سیاه پرورشی در یونان 400 میلیون یورو است.
  • ارزش تولید ماهی سرخ شده در یونان معادل 458000000 یورو بوده است.
  • صادرات ماهی به سایر کشور ها 85 درصد.
  • رشد سالانه تولید آبزیان 3 درصد.
  • تولید ناخالص داخلی یونان در محصولات دریایی 48.6 درصد.
  • مزارع پرورش ماهی که فعلا در یونان فعال هستند 39 مزرعه.
  • شرکت های ماهیگیری که در حال حاضر در یونان فعال هستند 330 شرکت.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از محصولات شناخته شده یونان است که از زمان های قدیم تا کنون به عنوان پایه ثابت رژیم غذایی مدیترانه ای یونان از زمان های بسیار دور که ریشه در تاریخ یونان دارد تا به امروز معرفی می شود.

روغن زیتون یونان به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارد شناخته شده است و ارزش معادل صادرات نفت در این کشور دارد. روغن زیتون در یونان به معنای واقعی کلمه با انواع روش ها و تنوع بالا و سلیقه های مختلف تولید می شود. از جمله آنها برخی از محصولات این کشور به عنوان روغن زیتون ارگانیک در بازارهای جهانی دارای ارزش بسیار بالایی هستند و جز محصولات لوکس محسوب می شوند.

شرکت های یونانی تولید کننده روغن زیتون افتخار این را دارند که به عنوان نام تجاری شناخته شده در روغن زیتون معرفی شده باشند و شبکه های توزیع بین المللی متفاوتی ایجاد کرده اند. سرمایه گذاری در این صنعت تنها منحصر به تولید روغن زیتون با روش های مختلف نمی شود. در این بازار و صنعت سرمایه گذاران می توانند اقدام به تولید، پردازش، تحقیق و توسعه، بسته بندی و بازاریابی و فروش نموده و بازده قابل توجهی از سرمایه گذاری خود به دست بیاورند.

ارقام کلیدی

  • میزان تولید روغن زیتون از کل تولیدات کشور یونان 13 درصد
  • روغن زیتون اصل یونان 75 درصد
  • روغن زیتون اسپانیایی 30 درصد
  • روغن زیتون ایتالیایی 45 درصد
  • مصرف سالانه خانواده های یونانی 16 کیلو گرم
  • روغن زیتون یونانی با نام محافظت شده و محلی یونان با روش PDO 18 درصد
فرصت های سرمایه گذاری در کشور یونان - سرمایه گذاری در بخش گردشگری

سرمایه گذاری در بخش گردشگری یونان

یونان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری جهان برای تعطیلات و بخصوص برای علاقمندان به سواحل و خورشید ملایم می باشد. همچنین بسیاری از مردم در همه نقاط جهان در روز های تعطیلی خاص خود یونان را به عنوان بهترین مکان برای گردشگری خود انتخاب می کنند. یونان در حوزه گردشگری مزایای رقابتی زیادی دارد مانند میزاث فرهنگی غنی، زیبایی های طبیعی و جغرافیایی و … .

سرمایه گذاری های اخیر در صنعت گردشگری که بسیار پر اهمیت بوده اند باعث شده تا تصویر کشور یونان برای تعطیلات و گردشگری به عنوان یک مقصد ایده آل و فوق العاده در ذهن همه جلوه گر شود و همین موضوع وضعیت سرمایه گذاری در این صنعت در کشور یونان را به شدت مورد توجه قرار داده است.

اهمیت این صنعت در یونان تا جایی بود که حتی با بحران های اقتصادی اروپا هم باز یونان از این صنعت به عنوان عامل رشد اقتصادی و اشتغالی خود نام می برد. رشد این صنعت همیشه در یونان رو به بالا بوده و هر ساله گردشگران این کشور افزوده شده اند. دلایل زیادی برای این موضوع در یونان وجود دارد که شاید مهم ترین انها دلایلی همچون :

تلاش ممتد مقامات و انجمن های گردشگری یونان برای ارتقا ارائه تسهیلات و خواسته های گردشگران توسعه بازار های جدید و کلیدی مانند روسیه ، ترکیه و چین و شاید دلایلی دیگر را بتوان نام برد.

صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت استراتژیک در یونان در حال حاضر روند رو به رشدی دارد و این روند به دلیل گسترش تور ها و دروه های گردشگری، جذب بخش های ارزشمند توریستی، افزایش متوسط هزینه های روزانه و باز کردن بازار های جدید توریستی همواره رو به جلو بوده است.

یونان آماده است تا سرمایه گذاری های زیادی در حوزه گردشگری انجام دهد و محصولات گردشگری خود از موضوع سواحل و آفتاب به سمت ارزش های واقعی تر و بیشتری سوق دهد. از این رو خواهان سرمایه گذاری و تمرکز بر موضوعات زیر می باشد:

  • گردشگری ساحلی و آفتابی: هدف از این نوع سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ایجاد محیز های سلامتی، عاشقانه و لوکس با دیدگاه ارزش آفرینی و گسترش محیط هایی برای افتاب گرفتن و لذت از ورزش های آبی و دریایی می باشد.
  • گردشگری دریایی: توسعه کشتی های کروز و قایق های گردشگری به منظور استفاده هر چه بیشتر توریست ها از تفریحات دریایی می باشد.
  • تور های شهر گردی: تورهایی که جاذبه های گردشگری عمدتا آتن و تسالونیکی را برای علاقمندان تشریح نمایند.
  • گردشگری فرهنگی و مذهبی: به منظور ارتقا و بهره برداری هر چه بیشتر از بنا های تاریخی ، میراث و آثار برجای مانده مذهبی و موزه ای یونان
  • گردشگری پزشکی: این سرمایه گذاری فرصت رشد بسیار خوبی فراهم می کند بخصوص اگر کادر های متخصص پزشکی داخل و خارجی یونان بتوانند در موقعیت ها و زیر ساخت های مناسبی جمع آوری شوند.
  • ملاقات ها و کنفرانس ها: سرمایه گذاری برای به وجود آوردن مکان هایی که بتواند به عنوان مقاصد ملاقات ها و کنفرانس های بین المللی و یا انجمن های منطقه ای و اجلاس های شرکت ها فراملی و ملی مورد استفاده قرار بگیرد.
  • مجتمع های تفریحی : تاسیس مکان هایی با امکانات و زیر ساخت های لازم برای رفاه و لذت هر چه بیشتر مسافران و توریست ها و همچنین اسکان و استراحت توریست ها و گردشگران.

ارقام کلیدی

  • مجموع ارزش گردشگری سالیانه کنونی یونان 28 میلیارد دلار
  • گردشگری به عنوان درامد ارزی یونان 16 درصد
  • ورودی گردشگران بین المللی در سال 2014: 22 میلیون گردشگر
  • کل نفراتی که در گردشگری مشغول به کار هستند 657000 نفر
  • تعداد سواحل و تفریحات ساحلی مجاز: 393 ساحل و 9 منطقه تفریحی
  • تعداد اسکله های مرود بهره برداری 19 اسکله
  • تعداد کل اسکله ها 6661 اسکله
  • تعداد سایت های میراث جهانی شناخته شده و در یونسکو به ثبت رسیده 177 سایت

سرمایه گذاری در قسمت انرژی یونان

قرار گرفتن در تقاطع شرق و غرب باعث شده که یونان نقش مهمی را در بخش انرژی منطقه ای بر عهده داشته باشد. در دسترس بودن پتانسیل انرژی تجدید پذیر (باد، آب ، انرژی زیست توده، گرمایش زمین ، گرمای خورشیدی و منابع خورشیدی ) به همراه پروژه های زیر بنایی در حال انجام با مقیاس های بسیار وسیع (خطوط لوله گازTAP، اکتشافات نفت) به این معنی است که یونان نقش بسیار ارزشمند و مهمی در فرموله کردن تمامی ترکیبات انرژی در اروپای غربی دارد و همین موضوع باعث به وجود آمدن فرصت های سرمایه گذاری بسیار زیادی در صنایع انرژی و صرفه جویی در انرژی شده است.

سیستم انرژی یونان

بخش انرژی در یونان چشم اندازی رو به رشد اساسی در زمینه های مختلفی دارد که این موضوع به دلایل پر اهمیت زیر به وجود امده است:

  • بهینه سازی مورد نیاز در ترکیبات انرژی : که شامل کاهش تولید برق فسیلی و افزایش تولید انرژی بوسیله تکنولوژی RES . این تغییر با توجه به سیاست های اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر استفاده 27 درصدی از انرژی های تجدید پذیر تا سال 2030 و همچنین ترجیح بر استفاده از انرژی های ارزان تر مانند گاز طبیعی به وجود امده است.
  • آزادسازی بازار های برق و گاز طبیعی و تفکیک بیشتر تولید و عرضه انرژی از طریق شبکه های انتقال نیرو
  • پتانسیل بالای یونان برای مبدل شدن به دروازه اروپا برای ورود منابع طبیعی و گاز طبیعی بواسطه پروژه هایی همچون خطوط لوله گاز TAP و یا فرصت های حفاری های نفتی و گازی در دریاهای اژه و یونان
  • تلاش برای بهبود بهره وری در حوزه انرژی و کاهش هزینه های سربار بواسطه استفاده از فن اوری های جدید و پیشرفته ای همچون اندازه گیری های هوشمند مصرف انرژی ، فن اوری شبکه های هوشمند، استفاده از روشنایی های LED در تمامی ادارات و سطوح مختلف شهری و خانگی ، ساخت ساختمان هایی با قابلیت بهره مندی از انرژی های کارامد و هوشمند و …
  • ابتکارات زیر بنایی عمده و اساسی مانند ایجاد ارتباطات جزایر یونان با مرکز و سایر جزایر یونان

چرا سرمایه گذاری در سیستم انرژی یونان

داشتن موقعیت استراتژیک یونان می تواند بواسطه پروژه های مختلف مانند خطوط لوله، اتصالات شبکه برق و سایر ابزار های جایگزین برای تامین امنیت از طریق ذخایر دریایی دریای مدیترانه( مثلا پایانه های LNG) نقش کلیدی و بسیار مهمی را در حمل و نقل انرژی بین کشور های شرق و غرب بر عهده داشته باشد.
پتانسیل تولید با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم در یونان ( یونان بیش از 250 روز آفتابی یا در مجموع بیش از 3000 ساعت آفتابی ، داشتن مناطق باد خیز قوی و…) کشوری است که پتانسیل بسیار زیادی برای تولید انرژی در سرتاسر دنیا را دارد. بخصوص در زمینه تولید انرژی تجدید پذیر که می تواند انواع ترکیبات انرژی را برای کل اروپا تامین نماید.

پشتیبانی دولت و قانونگذاری یونان

وزارتخانه های انرژی و توسعه کشور یونان در سال های گذشته چندین پروژه سرمایه گذاری عمده را در این کشور داشته اند. از جمله این پروژه ها می توان خطوط لوله گاز طبیعی TAP، ایجاد ترمینال جدید گاز مایع در ریویتوسا(Revytousa) و سرمایه گذاری های عمده در قسمت RES را می توان نام برد.

اینگونه موارد مورد نیاز در حوزه تامین انرژی در یونان و همچنین ترکیب این خواسته ها با قانون و حمایت دولت یونان از سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این کشور در این حوزه ها باعث به وجود امدن فرصت های سرمایه گذاری زیادی در مناطق مختلف یونان شده است.

فرصت های سرمایه گذاری در کشور یونان - سرمایه گذاری در بخش اقتصاد

اصلی ترین فرصت های سرمایه گذاری در بخش انرژی یونان

  • خصوصی سازی دارایی های دولتی یونان
  • ایجاد زیر ساخت های جدید و پیشرفته در انتقال گاز طبیعی (پایانه های گاز مایع، خطوط لوله گاز، سیستم های توزیع گاز)
  • وجود پیشنهاد های مختلف بین المللی برای اکتشاف هیدروکربن ها در مناطق مختلف کشور یونان
  • راه اندازی پروژه های انرژی تجدیدپذیر (بادی، خورشیدی، حرارتی، زیست توده، هیدروژن های سبک، گرمایش زیمن و…)
  • کسب و کار های مختلف انرژی و سرمایه گذاری در انواع آنها
  • راه اندازی شبکه های مختلف برای اتصال جزایر یونان

فرصت های سرمایه گذاری در قسمت فناوری اطلاعات و ارتباطات یونان

بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در یونان فرصت های سرمایه گذاری فوق العاده با ارزش افزوده زیاد و دسترسی های جهانی را فراهم نموده است . این حوزه به دلیل وجود نیروی کار ماهر ، دانش فنی و توانایی بالا در تحقیق ، وجود زیر ساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطاتی قوی، شرایط کاری مناسب و اینده درخشان یکی از بهترین حوزه ها بریا سرمایه گذاری در یونان می باشد.

فرصت های تجاری این حوزه مانند ایجاد آزمایشگاه های توسعه نرم افزاری یا مراکز طراحی میکروچیپ و کارت های حافظه ، مراکز داده و آزمایشگاه های تحقیق و توسعه می تواند با حمایت کامل دولت احداث شود . این حوزه ها به دلیل پتانسیل بالایی که دارد بازده بسیار بالایی در مدت کوتاه برای سرمایه گذاران به دنبال خواهد داشت.

الزامات جدی و قوی دولت یونان برای اتوماسیون و خودکار کردن و دیجیتالی کردن بخش های عمومی، که توسط چندین پروژه مهم پشتیبانی و خدماتی دولتی در یونان در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال برنامه ریزی و اجرا است.

پذیرش و سازش فوری مردم یونان با تکنولوژی های جدید مانند دستگاه های ارتباطی جدیدی همچون تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها ، اینترنت پر سرعت و ارتباطلات مخابراتی با پهنای باند و تلویزیون های هوشمند.

رشد قابل ملاحظه خوشه های فناوری، انکوباتورها، شتاب دهنده ها و فعالیت های شرکت های خصوصی در سرمایه گذاری هر چه بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و راه یافتن تعداد زیادی از کارافرینان و محققان در زیر ساخت های این حوزه در یونان و ارائه محصولات موفق بین المللی همچون تاکسی بیت (TaxiBeat) و یا پینیاتا (Piniata).

فعالیت های نوآوری و تحقیقاتی و پژهشی در حال اجرا در موسسات پلی تکنیک و خصوصی و دولتی یونان در زمینه های مختلف فناوری اطلاعاتی مانند محاسبات ابری ، خدمات مکان یابی و ردیابی ، سیستم ها و فناوری ها تحت نانو و سیستم های هوشمند.

چرا سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات یونان؟

نیروی کار ماهر : مهندسین فناوری و اطلاعات یونان در بین 20 کشور برتر دنیا در حوزه اکونومیست جهانی قرار دارند و توانسته اند شاخص ITUICT مربوط به رشد و توسعه فناوری را به خود اختصاص بدهند. ضمن اینکه بالغ بر 70 درصد مردم یونان توانایی صحبت به زبان انگلیسی را دارند.

زیر ساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات یونان: یونان می تواند تمامی نیازهای زیر بنایی و اساسی بریا سرمایه گذاری عمده در فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراهم نموده و پوشش دهد. از جمله ساختار هایی و تشکیلاتی که به حمایت برای این مسیر نیاز است می توان به امکانات مخابراتی مانند تلفن ثابت، تلفن همراه ، داده های اطلاعاتی، میزبانی های مورد نیاز و امکانات سرور و پشتیبانی مختلف را نام برد.

تحقیق، تفحص و آموزش : در یونان شبکه های گستردده ای از پارک های علمی و فن آوری و مراکز آموزش عالی وجود دارد . در سال های اخیر کشور یونان در زمینه توسعه چندین خوشه جدید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و انکوباتورها و همچنین شتاب دهنده ها تلاش های زیادی کرده و موفقیت های زیادی به دست اورده است.

موقعیت مطلوب جغرافیایی: یونان ضمن اینکه از کشور های اتحادیه اروپا می باشد به تولید کننده های عمده علم و تکنولوژی های فناوری اطلاعات و ارتباطات در شرق مانند چین، کره و ژاپن هم دسترسی خوبی دارد.

وجود این زیر ساخت های عالی و موقعیت استراتژیکی منطقه ای و همچنین نیروی کار ماهر و متخصص باعث شده که یونان به عنوان مکانی ایده ال برای تاسیس امکانات مونتاژ برای محصولات و دستگاه های فناوری اطلاعاتی و ارتباطاتی و همچنین به عنوان محلی برای تبادل اطلاعات اساسی در این حوزه می باشد.

فرصت های عمده سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات یونان

  • ایجاد مراکز داده و اطلاعات
  • ایجاد مراکز خدمات فناوری اطلاعاتی و ارتباطاتی که بتواند به زبان انگلیسی خدمات رسانی نماید.
  • ایجاد شرکت هایی برای توسعه امکانات نرم افزاری
  • مونتاژ و توسعه و تولید دستگاه های مرتبط به حوزه ارتباطات و فناوری
  • ایجاد شرکت های راه اندازی و توسعه زیر ساخت ها و خوشه های اطلاعاتی مورد نیاز در نقاط مختلف یونان

ارقام کلیدی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

  • سهم 4.1 درصدی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در تولید ناخالص ملی یونان
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات در یونان گردش مالی بالغ بر 17.1 درصد دارد
  • وجود انواع شبکه های ADSL و VDSL و انواع فیبر های مخابراتی
    فعالیت بیش از 4500 شرکت در این حوزه در یونان
  • نفوذ بیش از 56 درصد اینترنت در بین جامعه
  • نفوذ اینترنت با پهنای باند در بین 24 درصد از مصرف کنندگان اینترنت
  • نفوذ اینترنت در استفاده کنندگان موبایل بیش از 170 درصد
  • فروش بیش از 1.5 میلیون گوشی هوشمند فقط در سال 2012
  • در سال 2013 در یونان 29 شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در یونان به ثبت رسید
  • تعداد کلاستر ها و انکوباتور هایی که به تازگی در یونان شروع به کار کرده اند 8 شرکت می باشد.

سرمایه گذاری در بخش تدارکات و خدمات یونان

یونان در یک منطقه استراتژیکی فوق العاده و محل تلاقی سه قاره اروپا، اسیا و افریقا واقع شده و نقطه ای استراتژیک برای توسعه حمل و نقل و یک منطقه بسیار عالی با امکانات مناسب می باشد. همانگونه که می دانید حمل و نقل دریایی مهم ترین نوع حمل و نقل در دنیا می باشد که بالغ بر 80 درصد از حمل و نقل های حجمی دنیا و بیش از 70 درصد از حمل و نقل ها از نقطه نظر ارزشی را به خود اختصاص داده است.

به طور میانگین هر ساله حدود 8 درصد به ترافیک بنادر دریای مدیترانه در جنوب شرقی اروپا افزوده می شود. همچنین کارشناسان عقیده دارند تجارت بین آسیا و اروپا از طریق حمل و نقل دریایی تا سال آینده 7 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

در چنین محیطی موقعیت استراتژیکی و منطقه ای یونان که به عنوان دروازه شرق و غرب از آن یاد می شود این کشور را به محیطی جذاب و عالی برای سرمایه گذاری مبدل نموده تا از طریق مسیر های دریایی و حتی زمینی توسعه یافته این کشور تدارکات و تجهیزات مختلف به سایر نقاط دنیا ارسال شود .

سرمایه گذاران می توانند با سرمایه گذاری در حوزه تدارکات و حمل و نقل یونان به نحوی کارامد و با هزینه های بسیار مناسب تضمین بازگشت سرمایه و سود خود را قطعی نمایند.

چرا سرمایه گذاری در حوزه تدارکات و خدمات یونان

هزینه حمل و نقل رقابتی: موقعیت جغرافیایی یونان به عنوان دارا بودن بنادر مهم اقتصادی در اروپا برای ارائه خدمات حمل و نقل و پستیبانی از محصولات و انتقال محصولات به ظروف و بسته بندی های مورد نیاز و همچنین دسترسی راحت این کشور به اقتصادهای بزرگ دنیا و یا اقتصاد های در حال رشد همه سرمایه گذاری در این حوزه را توجیه می کنند و هزینه های حمل و نقل را برای مشتریان کاهش می دهند.

داشتن زیر ساخت های مناسب : بنادر یونان در حال حاضر به طور مستقیم با تمامی راه ها و راه آهن های ارتباطی مورد نیاز دسترسی دارند ولی ایجاد زیر ساخت هایی جاده ای و راه آهن می تواند برای سهولت هر چه بهتر این حمل و نقل ها و دسترسی راحت تر کامیون ها و قطار های باربری به محل بارگیری کشتی ها کمک شایانی باشد و حمل و نقل را بصورت بهینه سرعت ببخشد.

موقعیت ارتباطی یونان: یونان به عنوان کریدور شرق و غرب در اتحادیه اروپا معرفی می شود. این کشور به ساده ترین راه دریایی شمال ، بالتیک، سیاه و مدیترانه را به هم مرتبط می کند.

دارا بودن بزرگترین ناوگان حمل و نقل دریایی در جهان: کشتی ها و شرکت های تجاری و ناوگان دریایی یونان حرف اول را در دنیا می زنند و به عنوان بزرگترین شبکه حمل و نقل دریایی با بهترین امکانات می باشند.

دانش و نیروی کار ماهر: کارمندان و کارکنان حوزه حمل و نقل دریایی یونان و افراد فعال در زیر ساخت ها و تدارک حمل و نقل دریایی د ریونان از ماهر ترین و کاردان ترین و همچنین باسوادترین کارکنان مراکز حمل و نقل دریایی می باشند. این کارکنان در حوزه های مونتاژ و توزیع محلی و پشتیبانی از محصولات در دنیا نمونه هستند.

ارائه دهنده خدمات لجستیک جهانی : یونان دارای چند لایه PL3 جهانی برای ارائه خدمات می باشد مانند Kuhne & Nagel و DHL و Schenker و Geodis و Panalpina که در حال حاضر در یونان فعال هستند.

مهم ترین فرصت های سرمایه گذاری در بخش تدارکات و پشتیبانی یونان

  • سرمایه گذاری در بنادر یونان
  • سرمایه گذاری در راه آهن و حمل و نقل جاده ای یونان
  • ایجاد مراکز ارائه دهنده خدمات مختلف مانند باربری، بسته بندی و …
  • ایجادشرکت های مونتاژ و کنترل کیفیت در یونان

ارقام کلیدی

  • جریان تجارت همراه با رشد اقتصادی یونان در سال 6.8 درصد می باشد
  • سرمایه گذاری تجاری یونان در سال 2010 85 بیلیون یورو
  • ظرفیت فعلی بنادر تجاری یونان 3.6 میلیون تن
  • ظرفیت برنامه ریزی شده برای بنادر تجاری یونان 4.7 میلیون تن
فرصت های سرمایه گذاری در کشور یونان - سرمایه گذاری در گردشگری

خدمات نصر جاوید ویرا

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا، با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در زمینه ویزا و اقامت در حال حاضر به عنوان معتبرترین و قدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز خدمت رسانی می کند.

برای اخذ ویزا و اقامت می توانید از خدماتی که نصر جاوید ویرا در این زمینه ارائه می دهد، استفاده کنید و با تماس  از خدمات آن بهره مند شوید.

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا

با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه در حال حاضر به عنوان معتبرترین وقدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در
کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز می توانید با نصر جاوید در ارتباط باشید و خدمت رسانی می نماید.

مقالات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *