موسسه نصر جاوید ویرا
نصرجاوید

306942991434+

نرخ بازگشت سرمایه - نصرجاوید ویرا

نرخ بازگشت سرمایه در کشور یونان در سال 2022

کشور یونان یکی از کشور های مطرح اروپایی و عضو اتحادیه اروپا است که در سال های اخیر افراد زیادی در زمینه های مختلف در این کشور سرمایه گذاری های کلانی انجام داده اند. بر خلاف عقیده برخی از صاحبین دانش اقتصاد و تحلیلگران نرخ بازگشت سرمایه در این کشور بر خلاف بسیاری از کشور های دیگر روند رو به رشدی را نشان می دهد.

 اوراق دولتی  یونان نسبت به همه کشور های اروپایی ارزش بیشتری پیدا کرده و این کشور توانسته از نظر پرداخت بدهی های خود از همه همتایان گوی سبقت را برباید. 

طبق گزارشات جی پلاس در اوایل سال 2014 و اوایل فوریه و به نقل از آلن گرینسپن  رئیس اسبق فدرال امریکا یونان در اوایل امسال قصد خروج از یورو را داشت، جروج سوروس یونان را کشوری در حال غرق شدن نامید  و مارسل فراتزچر یونان را  یک فاجعه اقتصادی نامید. اما نگاهی به آمار ها و روند یونان خلاف همه این اظهارات را ثابت کرد و نشان داد نه تنها این کشور از مسیر مالی خود خارج نشده و مشکلات اقتصادی خاصی ندارد بلکه در اواخر سال 2014 به عنوان موفق ترین کشور در جذب سرمایه گذاری و بازگشت سود به سرمایه گذاران شناخته شد.

کشور یونان ثابت کرد که نسبت به همه کشور های اروپایی دیگر در پرداخت بدهی های خود عملکرد فوق العاده ای داشته و همچنین از نظر میزان دارایی در جهان بهترین بوده است. آمار ها نشان می دهد با روی کار آمدن حزب ضد ریاضتی  سیریزا در یونان سهام، اوراق بهادار، بازار مواد خام و اولیه و بازار پولی در بهترین شرایط خود بوده اند. ارزش اوراق قرضه که قبلا شرایط خوبی نداشت به بالاترین میزان خود در سال های اخیر رسیده و شرایط عالی سرمایه گذاری موجود در این کشور به نحوی برنامه ریزی شده که توانسته تقریبا اکثر سرمایه گذاران بزرگ دنیا را برای سرمایه گذاری در یونان وسوسه کند.

حال با توجه به تئوری ها و نظریه های افراد نام برده شده باید اینگونه اذعان داشت که اگر خود آقای سورس در سال 2014 اوراق قرضه یونان را خریده باشد و تا امروز نگه داشته باشد حداقل 21 درصد سود بیشتری کرده و اگر با خرید سهام و اوراق قرضه در آلمان بخواهیم قیاس کنیم رشد سود در یونان 25 درصد را نشان می دهد.

میزان رشد سود سرمایه گذاری و نرخ بازگشت سرمایه در کشور یونان

به طور کلی باید اینگونه گفت که  کشور هایی که با تولید و خدمات مختلف اقتصاد خود را به جریان می اندازند و به صنایعی همچون نفت و گاز و دیگر وابسته نیستند رشد اقتصادی خود را کاملا به چرخه تولیدات خود وابسته نموده اند و به همین دلیل سود فعالیت های اقتصادی در هر کسب و کاری متفاوت است.در یک اقتصاد سرمایه داری  سود شرکت ها و بخش های خصوصی به انباشت منابع عمدتا منجر می شود و از راه سرمایه گذاری می تواند این انباشت سرمایه را به سود و بهره اقتصادی برای صاحبین صنعت و تولیدی ها منجر سازد.

اما اگر تنها دیدگاه به دست آوردن سود را در نظر بگیریم دیگر چیزی به عنوان بحران مالی و اقتصادی نه تنها در یونان که در هیچ کشوری نخواهد بود. موضوع این است که بخش های خصوصی برای اینکه بتوانند فعالیت کنند و این سود را افزایش دهند نیاز به انباشت سرمایه و سود خود بخصوص در شرایط رکود بازار دارند.

در میان کشورهای سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی OECD بالاترین درامد ملی و نرخ سود را در کشور یونان می بینیم. در اغلب داده های آماری سال های اخیر یونان و بصورت میانگین می توان نرخی بازگشت سرمایه و سود در فعالیت های اقتصادی یونان را بالغ بر 52 درصد برشمرد. نرخی که ما در سایر کشور های دیگر سراغ نداریم. در جدول زیر سهم سود و بازگشت سرمایه کشور های عضو  OECD را را می توانید ملاحظه نمایید.

سهم سود و سهم مزد در درآمد ملی در شماری از کشورهای OECD

این جدول توسط خود سازمان OECD ارائه شده  و بر اساس نرخ مازاد عملیاتی و پرداخت سهم شاغلین نسبت به تولید ناخالص داخلی در سال 2015 گرد اوری شده است. البته مجموع دو ستون به دلیل اینکه مالیات در آن دیده نشده به 100 درصد نمی رسد.

سرمایه گذاری در یونان اغلب بخصوص در سال های گذشته به صورت سرمایه گذاری دولتی بوده و در بخش خصوصی تنها خانواده ها هستند که سرمایه گذاری این هم برای ساخت و ساز و تعمیر خانه می کنند. مشکل اصلی در اقتصاد یونان این است که بنگاه های یونانی تمایلی به سرمایه گذاری ندارند و این باعث احتکار سرمایه در این بنگاه ها شده است.

در کل می توان اینگونه برداشت کرد که سرمایه گذاری در اوراق قرضه و سهام در یونان به دلیل سود تضمین شده خود  شرایط بهتری دارد چرا که حداقل آمارها اینگونه نشان می‌دهند. هر چند با راه اندازی و ثبت شرکت در زمینه های اقتصادی و تجاری با توجه به وابسته بودن اقتصاد یونان به حوزه های تولیدی و خدماتی می توان اینگونه در نظر گرفت که در صورت سرمایه گذاری در حرفه و موضع تجاری صحیح می توان به سود و نرخ بازگشت سرمایه بیشتری در یونان دلخوش بود.

وجود سرمایه گذاری های زیاد توسط کارشناسان و شرکت های بزرگ دینا در یونان در سال های اخیر و  اصلاحات قانونی برای اماده سازی زمینه های سرمایه گذاری هر چه بیشتر در این کشور و ارائه راه کارهای انگیزشی و مشوقی برای سرمایه گذاران و همچنین نمودارهای اماری نشان می دهند که یونان هر سال شرایطی بهتر برای سرمایه گذاری به دست می آورد.

موسسه حقوقی نصر جاوید ویرا با استفاده از خدمات مشاوره و شناخت بازارهای مناسب سرمایه گذاری در یونان با نرخ بازگشت سرمایه باور نکردنی برای شما آماده ارائه خدمات سرمایه گذاری در یونان به علاقمندان با بهره گیری از کارشناسان اروپایی می باشد.

خدمات نصر جاوید ویرا

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا، با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در زمینه ویزا و اقامت در حال حاضر به عنوان معتبرترین و قدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز خدمت رسانی می کند.

برای اخذ ویزا و اقامت می توانید از خدماتی که نصر جاوید ویرا در این زمینه ارائه می دهد، استفاده کنید و با تماس  از خدمات آن بهره مند شوید.

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا

با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه در حال حاضر به عنوان معتبرترین وقدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در
کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز می توانید با نصر جاوید در ارتباط باشید و خدمت رسانی می نماید.

مقالات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *