موسسه نصر جاوید ویرا
نصرجاوید

306942991434+

ویزای تحصیلی فوق لیسانس و دکترا خارج از کشور - موسسه نصر جاوید

ویزای تحصیلی فوق لیسانس و دکترا خارج از کشور

یک دانشگاه وقتی برای مقطع دکترا دانشجو می گیرد که مطمئن باشد او برای ادامه تحصیل جدی و متعهد است. دریافت ویزای تحصیلی فوق لیسانس و دکترا و  انتخاب دانشجو در مقطع دکترا استانداردهای بالایی وجود دارد و حتی برخی دانشگاهها آزمون ورودی نیز دارند. دانشجویانی که مایل به دریافت ویزای تحصیلی دکترا در خارج از کشور هستند باید علاقه زیادی به رشته تحصیلی خود داشته باشند. شرایط زیر برای پذیرش درخواست مقطع دکترا لازم است:

شرایط تحصیل دکترا در خارج از کشور

قبولی در مصاحبه ورودی

نمره های قابل قبول در مقطع کارشناسی ارشد

کسب نمره مورد نیاز در آزمون پذیرش تحصیل دکترا در خارج از کشور

تحقیقات

اگر قصد دارید برای دریافت ویزای تحصیلی دکترا در خارج از کشور اقدام کنید شاید لازم شود در آزمونهای استاندارد که در سطح جهانی وجود دارد مثل GMAT و GRE شرکت کنید. آزمون GRE برای سنجش توانایی افرادیست که در دانشگاههای معتبر دنیا قصد دارند تحصیل کنند و مواردی مثل درک مطلب، مقاله نویسی و مهارتهای ریاضی در آن سنجیده می شود. GMAT هم از معتبرترین آزمونهای ورودی دانشجویان رشته های مدیریت می باشد.

همچنین برای متقاضیانی که غیر انگلیسی زبان هستند کسب رتبه لازم در آزمونهایی مانند آیلتس و تافل هم برای اثبات مهارت زبان الزامیست. در عین حال اگر دانشجو رشته ای را انتخاب کند که تدریس آن به زبان انگلیسی نیست و به زبانی دیگر است شرکت در آن آزمون نیز واجب می باشد. مثلا اگر فردی بخواهد به زبان آلمانی درس بخواند باید آزمونهای TestDaf یا DSH را با موفقیت پشت سر بگذارد.

پروپوزال تحقیقاتی

یک پروپوزال خوب کارشناسان و استادان را در مورد ارزش پروژه شما متقاعد میکند که باید شامل همه جنبه های مهم فرآیند تحقیق باشد. همین طور باید اطلاعات کافی و لازم را برای سنجش جزئیات طرح به استاد ارائه کند.

تجربه کاری

سابقه کار برای دکترا اجباری نیست. البته داشتن سابقه کاری، مهارت و تجربه فرد را برای تحقیقات دکترا بیشتر خواهد کرد.

مقاله های منتشر شده

داشتن مقاله در بحث تحصیل دکترا در خارج بسیار مهم است البته مقاله شما باید حتما منتشر شده باشد.

انگیزه نامه

از دیگر مدارک مهم برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی و دکترا است. در این نامه باید فرد هدف خود از ادامه تحصیل در این مقطع ، انتخاب دانشگاه و کشور را توضیح دهد. همین طور باید مختصری از توانایی ها و فعالیتهای خود را بنویسید.

تحصیل فوق لیسانس و دکترا خارج از کشور - موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید

دانشجویان دوره دکترا 3 تا 5 سال برای دریافت مدرک صرف میکنند پس کشوری را که برای تحصیل انتخاب می کنند بهتر است با خواسته ها و سلایق فرد مطابقت داشته باشد. همین طور دسترسی به منابعی نظیر کتابخانه ها، آزمایشگاه ها، مواد تحقیقاتی و فرصتهای مشارکتی هم برای موفقیت در این مقطع ضروری است.

بهترین کشورها برای تحصیل دکترا کدامند؟

پرچم استرالیا

استرالیا

پرچم کانادا

کانادا

پرچم فرانسه

فرانسه

پرچم آلمان

آلمان

پرچم هنگ کنگ

هنگ کنگ

پرچم ژاپن

ژاپن

پرچم آمریکا

آمریکا

 برای دریافت بورسیه دوره کارشناسی ارشد و ویزای تحصیلی فوق لیسانس در خارج از کشور معیارهای مختلفی وجود دارد که بستگی به دانشگاه و رشته تحصیلی دارد. البته معیارهای دیگری نیز وجود دارد که برای اغلب دانشگاهها ثابت است و عبارتند از:

داشتن مدرک زبان (نمره آیلتس حداقل 6 و تافل حداقل 80 امتیاز)

داشتن مقالات ISC و ISI (البته ضروری نیست اما اگر فرد مقاله معتبر چاپ شده داشته باشد شانیس بیشتری دارد)

داشتن معدل بالای کارشناسی

داشتن توصیه نامه از اساتید مطرح در همان رشته

شرکت در کنفرانسهای بین المللی

ارائه انگیزه نامه و پروپوزال با ایده های جدید

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی فوق لیسانس

مدارک تحصیل دکترا و فوق لیسانس در خارج از کشور - موسسه نصر جاوید

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا

با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه در حال حاضر به عنوان معتبرترین وقدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در
کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز می توانید با نصر جاوید در ارتباط باشید و خدمت رسانی می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *