موسسه نصر جاوید ویرا
نصرجاوید

306942991434+

درباره یونان در سال 2022

درباره یونان بیشتر بدانید

درباره یونان چه می دانید؟

قصد سفر به یونان را دارید یا می خواهید اقامت یونان را بگیرید، درباره یونان بیشتر بدانید.

آتن، پایتخت یونان و شهر تمدن و فلسفه، با تمام افسانه‌هایی که از نبردهای اساطیر تاریخی در خودش نگه داشته، زادگاه دموکراسی است.

آتن را در غرب، به عنوان مهد اندیشه و هنر می‌شناسند؛ اما البته میلیون‌ها مسافری که هر سال آتن را به عنوان مقصد خودشان انتخاب می‌کنند، تنها دلیلشان این نیست. آب‌های درخشان مدیترانه، آفتاب ملایم و شن‌های سفید، خانه‌ها و هتل‌های زیبا و طعم های بی‌نظیر، در کنار روح باستانی شهر، مهم‌ترین جذابیت‌های آتن به شمار می‌روند.

آتن، در کل آب‌وهوایی گرم و معتدل دارد؛ ولی در پاییز و زمستان هوا تا پنج درجه‌ی سانتیگراد سرد می‌شود و بارندگی زیاد است. بهترین وقت سفر به این شهر، از ماه آوریل تا اکتبر است که با روزهای آفتابی و نسیم خنک شب‌ها، امکان همه‌جور خوشگذرانی فراهم می‌شود. به خاطر جشن عید پاک، آوریل برای یونانی‌ها ماهی جادویی است و پایتخت خیلی شلوغ خواهد بود و بد نیست از قبل به فکر محل اقامت و رزرو هتل باشید وگرنه مجبورید هر جایی را که گیرتان آمد به هر قیمتی بپذیرید.

از آنجا که یونان از کشورهای عضو شینگن محسوب می شود، برای دریافت اقامت شینگن می توانید از از طریق دریافت اقامت و ویزای یونان اقدام کنید. برای دریافت مشاوره رایگان با شماره های 02126850553 و 02126850546 تماس بگیرید.

سیاست یونان

حکومت یونان حکومت دموکرات بر پایه مجلس است. رئیس حکومت در آن رئیس جمهور است. رئیس جمهور با رای اعضای مجلس برای دوره‌ای پنج ساله انتخاب می‌شود.

رئیس دولت در یونان نخست وزیر است. هم اوست که رئیس دولت در یونان است و بر کابینه نظارت دارد. نقش رئیس جمهور در اداره یونان کم‌رنگ است و بیشتر اختیارات را نخست‌وزیر دارد.

اقتصاد یونان

توریسم نقش مهمی در اقتصاد یونان دارد. تولید ناخالص داخلی یونان 4/326میلیارد دلار است که 3/76 درصد آن در بخش خدمات تولید می‌شود.

نیروی کار این کشور 49/4 میلیون نفر است که بیشتر آنها در بخش خدمات فعالند. نرخ بیکاری در آن 4/8 درصد است و نرخ تورم آن 6/2 درصد.

صادرات این کشور شامل اغذیه و اشربه، تولیدات کارخانه‌ای، مواد پتروشیمی، مواد شیمیایی و منسوجات است.

بخوانید: اقامت طلایی یونان

یونان 2022

تحصیل در یونان

آموزش عالی در یونان به دو شاخه تحصیلات عالیه دانشگاهی و تحصیلات فنی تقسیم می گردد. تحصیلات دانشگاهی توسط دانشگاهها، مدارس پلی تکنیک، مراکز عالی هنر های زیبا و دانشگاه آزاد یونان مهیا می گردد. تحصیلات فنی نیز توسط مراکز آموزش عالی فنی ارائه می شود. نقش این مراکز کمک به اعتلای توسعه کشور و پیشرفت علوم کاربردی و تحقیقات میباشد. همچنین در این کشور تحصیلات عالی غیر دانشگاهی نیز موجود است که شامل آموزشگاه های مختلف است. این آموزشگاهها دارای آموزش های حرفه ای در زمینه مذهب، هنر، گردشگری، نیروی دریایی، ارتش و نظم عمومی هستند. آموزش های ویژه و حرفه ای تر نیز در آموزشگاههای عالی فنی حرفه ای مهیا است. برای دریافت مشاوره و اطلاع از شرایط،هزینه و مدارک ویزای تحصیلی یونان با شماره 02126850553 تماس بگیرید.

تحصیلات عالی در یونان به صورت انحصاری توسط موسسات خودگردان و مستقل یونانی ارائه می شود. موسسات مذکور تحت نظر دولت و با بودجه آن اداره شده و نظارت بر آنها توسط وزارت آموزش ملی و امور مذهبی انجام می گردد. تحصیلات در یونان رایگان بوده و به زبان یونانی ارائه می شود.

البته در بعضی از سطوح ویژه تحصیلات عالی دروس به زبان انگلیسی نیز عرضه می گردد. تعداد دانشجویان در نظر گرفته شده برای هر مرکز طبق اصول خاصی بوده که هرساله در سازمان آموزش ملی و امور مذهبی این کشور تصویب می گردد. شرط پذیرفته شدن در این موسسات بر اساس عملکرد دانش آموزان در امتحانات سراسری و همچنین قابلیت آنها در دروس عمومی و اختصاصی آنها در کلاس دوم و سوم دوران متوسطه است.

تعدادی از موسسات آموزشی عالی سیستم گزینشی مخصوص خود را دارا می باشند و برای پذیرفته شدن در این مراکز شرکت در امتحانات عمومی نیاز نیست.

همچنین تعداد مشخصی ظرفیت نیز برای فارغ التحصیلان مدارس آموزش فنی حرفه ای در مراکز عالی آموزشی حرفه ای در نظر گرفته می شود.

در یونان ۲۲ دانشگاه، شامل مراکز فنی، هنرهای زیبا و دانشگاه های مکاتبه ای وجود دارد. این دانشگاه ها در شهرهای مختلف هستند. طول دوره کورسهای دانشگاهی به طور معمول ۴ ساله است. البته در بعضی از دانشکده های خاص این دوره ها ممکن است ۵ یا ۶سال طول بکشد. هر سال تحصیلی دارای دو ترم است.

این ترمها شامل ۱۳ هفته کامل برای آموزش و۳ هفته برای برگزاری امتحانات می باشند. دانشجویان تحصیلات خود را در طی ۴ سال مشروط بر گذراندن موفقیت آمیز امتحانات دروس اجباری و اختیاری کامل کرده و سپس پس از آن مدرک مرتبط با رشته تحصیلی خود را دریافت می کنند.

همه دانشجویان کارشناسی و یا کارشناسی ارشد تا اتمام تحصیل خود در صورت نیاز تحت درمان رایگان قرار می گیرند. همچنین به همه دانشجویان اعم از کارشناسی و یا کارشناسی ارشد کارت های دانشجویی مخصوصی داده می شود که بوسیله آن می توانند از تخفیف های ویژه وسایل حمل ونقل عمومی، موزه ها، تئاترها، گالری ها و مراسم هنری مخصوص استفاده نمایند.

به علاوه وام های دانشجویی نیز تحت شرایط خاصی به دانشجویان داده می شود. امکانات ذکر شده غیر از وام دانشجویی به دانشجویان دکتری تعلق نمی گیرد. سازمان بورسیه دولتیIKY و دیگر موسسات عمومی و خصوصی به دانشجویان یونانی، اروپایی و کشورهای جهان سوم که خواستار ادامه تحصیل در مقاطع عالی هستند بورسیه می دهند.

همچنین به فارغ التحصیلان دانشگاهها و موسسات فنی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و فوق دکتری در کشور یونان و خارج از آن بورسیه تعلق می گیرد. به علاوه IKY بورسیه های ویژه ای به تحقیقات کارشناسی ارشد می دهد.

همچنین تعدادی بورسیه، هزینه کمک درسی وکمک های مالی به دانشجویان و موسسات آموزشی در همه سطوح از طریق افراد خیر و موسسات خصوصی اعطا می گردد. کارشناسی ارشد در این کشور پس از کامل کردن این دوره مدرک تخصصی کارشناسی ارشد اعطا می گردد.

هدف اصلی این دوره تخصصی کردن دانشجویان در رشته مورد نظر خود می باشد. دوره های یاد شده برای دانشجویان یونانی و همچنین دانشجویان خارجی که در این کشور تحصیل می کنند مهیا بوده وسازمان TEI نیز موسسات مشابه کشورهای دیگر را تائید می نماید. پذیرفته شدن بر مبنای اصل گزینش بوده و مراحل پذیرش توسط ضوابط داخلی موسسات ارائه کننده این دوره ها مشخص میگردد.

جاذبه های گردشگری آتن یونان

یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از ۳۴۰۰ سال بزرگ ترین شهر یونان آتن می باشد که در منطقه آتیکا قرار داشته و پایتخت یونان است .

آکروپولیس (Acropolis)

معابد با شکوه آکروپولیس یکی معروف ترین مناطق تاریخی دنیا محسوب می شوند که در قرن ۵ قبل از میلاد ساخته شده اند . معماری به کار رفته در آکروپولیس ، معماری در جهان غرب را برای بیش از دو هزار سال تحت تأثیر خود قرار داده است.

یونان 2022

 پارتنون (Parthenon)

در بالای تپه آکروپولیس (Acropolis Hill) یکی از معروف ترین ساختمان های دنیا قرار دارد که معبد بزرگ پارتنون در قرن ۵ قبل از میلاد و در یک دوره فقط ۹ ساله ساخته شد.

یونان 2022

معبد زئوس (Temple of Zeus)

بزرگترین معبد در یونان معبد زئوس با بیش از هفت قرن طول دوره ساخت می باشد واین معبد در نهایت در سال ۱۳۱ بعد از میلاد توسط امپراتور روم هادریان به پایان رسید.

یونان 2022

آگورای باستانی (Ancient Agora)

آگورای باستانی در حال حاضر به عنوان یک پارک بزرگ باستان شناسی با خرابه های متعدد ، یک معبد باستانی و یک ایوان سرپوشیده با یک موزه داخل آن شناخته می شود اما در گذشته برای قرن ها مرکز زندگی در آتن بود.

یونان 2022

تئاتر دیونیسوس (Theater of Dionysus)

محل تولد تئاتر اروپا تئاتر دیونیسوس است چرا که کمدی و تراژدی های زیادی از نویسندگان معروفی همانند ایسخولوس (Aeschylus) ، اوریپیدس (Euripides) و سوفوکل (Sophocles) در قرن پنجم قبل از میلاد در این تئاتر اجرا شده است .

 

یونان 2022

موزه ملی باستان شناسی (National Archaeological Museum)

بزرگترین موزه در آتن که مجموعه ای استثنایی از اشیاء بیش از ۷ هزاره، از دوران ماقبل تاریخ تا پایان دوران روم را در خود جای داده است موزه ملی باستان شناسی می باشد .

 

یونان 2022

آگورای رومی (Roman Agora)

در قرن اول میلادی مرکز تجاری جدید آتن با نام آگورای رومی که به عنوان یک بازار بود ساخته شد و برج بادها (Tower of the Winds) که یک ساعت باستانی می باشد در حاشیه این بازار به چشم می خورد .

یونان 2022

تپه لیکوویتوس (Lykavittos Hill)

 

بلندترین تپه در آتن با ارتفاع ۲۷۷ متر تپه لیکوویتوس می باشد . منظره بالای تپه فوق العاده بوده و کلیسای کوچک و زیبای سنت جورج در بالای این تپه قرار دارد .

یونان 2022

میدان موناستیراکی (Monastiraki Square)

یدان موناستیراکی نام یک صومعه قدیمی است که بیشتر آن به دلیل حفاری های باستان شناسی تخریب شده و در نزدیکی این میدان یک بازار اشیاء دست دوم که هر یکشنبه برگزار می شود وجود دارد.

 

یونان 2022

موزه بناکی (Benaki Museum)

یکی از برترین موزه های آتن با مجموعه ای متنوع از اشیاء که سیر تحول هنر و فرهنگ در یونان را در طول بیش از ۷ هزار سال به نمایش می گذارد موزه بناکی می باشد .

یونان 2022

میدان سینتاگما (Syntagma Square)

معروف ترین میدان در آتن در کنار ساختمان پارلمان و اِوزون ها ( نگهبانان های ریاست جمهوری در لباس سنتی) است که از جاذبه های گردشگری بی نظیر آتن می باشد و میدان سینتاگما نامیده می شود .

یونان 2022

تپه فیلوپاپوس (Philopappos Hill)

یکی از سه تپه واقع درغرب آکروپولیس که در دوران باستان آن را به عنوان تپه موز (الهه شعر و موسیقی) ها می شناختند فیلوپاپوس است که بعدا به دلیل ساخت بنای یادبود سناتور رومی، فیلوپاپوس به تپه فیلوپاپوس نامیده شد.

 

یونان 2022

کرامیکوس (Kerameikos)

در گورستان باستانی کرامیکوس در اوایل قرن بیستم در حین حفاری ها تعداد زیادی مجسمه مراسم تدفین کشف شد که علاوه بر این، ویرانه های دو دروازه بزرگ شهر نیز در این سایت پیدا شده است.

یونان 2022

موزه آکروپولیس (Acropolis Museum)

کلکسیونی از مجسمه های با شکوهی که در تپه مقدس آکروپولیس یافت شد در موزه آکروپولیس نگهداری می شود که این موزه یک ساختمان دیدنی و مدرن است و در سال ۲۰۰۹ باز شد .

یونان 2022

کتابخانه هادریان (Library of Hadrian)

یک مجموعه کتابخانه بزرگ متعلق به هادریان، امپراتور رومی، که فرهنگ یونانی را تحسین می کرد توسط وی ساخته شد و این سازه بزرگ که ۱۲۰ متر طول داشت، در سال ۱۳۲ بعد از میلاد افتتاح شد.

یونان 2022

ورزشگاه پاناسناییک (Panathenaic Stadium)

در سال ۳۲۹ قبل از میلاد برای بازی هایی که در طول جشنواره  پاناسناییک هر چهار سال به افتخار آتنا برگزار می شد ورزشگاه پاناسناییک تأسیس گردید.

 

یونان 2022

آنافیوتیکا (Anafiotika)

محله کوچک اما شاعرانه  آنافیوتیکا،  با ساختمان های سفید و کوچه های باریک و شیب دار خود، به نظر می رسد که مستقیماً از جزایر سیکلاد (cyclade) کنده شده است.

یونان 2022

باغ ملی (National Garden)

در اواسط قرن نوزدهم به عنوان باغ خصوصی کاخ سلطنتی در مرکز آتن، باغ ملی ایجاد شد.

یونان 2022

خدمات نصر جاوید ویرا

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا ، با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در زمینه ویزا و اقامت در حال حاضر به عنوان معتبرترین و قدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز خدمت رسانی می کند.

برای اخذ ویزا و اقامت می توانید از خدماتی که
نصر جاوید ویرا در این زمینه ارائه می دهد، استفاده کنید و با تماس  از خدمات آن بهره مند شوید.

با نصر جاوید ویرا در ارتباط باشید.

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا

با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه در حال حاضر به عنوان معتبرترین وقدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در
کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز می توانید با نصر جاوید در ارتباط باشید و خدمت رسانی می نماید.

مقالات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *