موسسه نصر جاوید ویرا
نصرجاوید

306942991434+

سیستم آموزش و پروش کشور یونان

سیستم آموزش و پروش کشور یونان

سیستم آموزش و پرورش کشور یونان : برای والدینی که قصد دریافت اقامت یونان را دارند انتخاب موسسه آموزشی و تحصیل فرزندان ممکن است یک نگرانی باشد. بهتر است برای انتخاب یک مکان آموزشی مناسب برای فرزندانتان از نحوه آموزش در یونان آگاهی داشته باشید.

اولین مدارسی که در یونان تاسیس شدند با الگو های خارجی همراه بودند. دولت تازه سازمان یافته یونان طرح ها و برنامه های آموزشی مدارس خود را از کشور های توسعه یافته اروپای غربی الگو برداری کرد.

4 سال تحصیلات اجباری از روی آلمان کپی برداری شد که خود تحت تاثیر آموزش و پرورش فرانسه بود که به نام دوموتیکو (تحصیلات ابتدایی) نام گذاری شد. تاثیرات آموزشی آلمان و فرانسه باعث به وجود آمدن سیستم آموزش و پرورش مرکزی بسیار قدرتمندی در یونان شد که تاکنون نیز ادامه دارد.

پس از این 4 سال اجباری دوره های آموزشی یا مدارس سه ساله در یونان باید دنبال شود. و پس از آن باید دانش آموز 4 سال در دبیرستان که به نام ژایمناسیوم نامیده می شود تحصیل نماید. در سال 1837 شاه اتو اولین دانشگاه را در آتن پایه گذاری کرد.

در همه سطوح تحصیلی دستورالعمل ها و روش های مشخصی خود وجود دارد. در یونان تحصیلات ابتدایی و راهنمایی که شامل 7 سال تحصیل می شود بصورت اجباری برای همه کودکان در نظر گرفته شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر شماره های 02126850553 و 02126850546 تماس بگیرید.

آموزش و پرورش کشور یونان - مدارس ابتدایی یونان

تاثیر دین بر سیستم آموزش و پرورش کشور یونان

در گذشته تمرکز چرخه تحصیلی یونان بر روی مبانی دین ارتودکس  و میراث انسانی بود اما با الگوبرداری از کشور های پیشرفته حوزه های تحصیلی یونان نیز پا در رقابت جهانی گذاشت.

از جمله دروس مدارس یونان که در گذشته تدریس می شد می توان به علوم دینی ،  خواندن و نوشتن ، ریاضیات ، محاسبات عملی ، نقاشی ، آواز خوانی ، جغرافیا ، تاریخ یونان ، ورزش هایی همچون ژیمیناستیک ، باغبانی ، پرورش کرم ابریشم ، پرورش زنبور عسل و … را اشاره نمود. در مدارس دخترانه به جای امور پرورشی و عملی حرفه های زنانه تدریس می شد. در پایان هر ترم امتحانات برگزار می شد.

برخی از دوره های بزرگ و عملی و تخصصی هم در برخی از مدارس تدریس می شدند که این مدارس را نسبت به سایر مدارس ممتاز می کرد. در کنار دروس ارائه شده دانش آموزان می توانستند از دروس تکمیلی و رفع اشکال هم استفاده نمایند.

معلمان به دانش آموزان نخبه و سطح بالاتر اصول و مهارت هایی را بصورت تخصصی می آموختند و در عوض این دانش آموزان موظف می شدند همین دروس را به دانش آموزان ضعیف تر و سطح پایین تر و یا جوان تر آموزش دهند.

دلیل این امر نبود تعداد لازم از معلمان و دانش آموختگان در یونان بود  ولی با تبعیت از قوانین آموزشی اروپای غربی موسسه آموزش عالی معلمان در سال 1834 در نئوپولین ساخته شد و تمرکز آن بر روی آموزش مدرسان و معلمان گذاشته شد. البته این موسسه در سال بعد به پایتخت این کشور یعنی یونان منتقل شد.

برای آگاهی از دریافت اقامت طلایی یونان خواندن این مقاله را از دست ندهید.

آموزش و پرورش کشور یونان - تاثیر دین در آموزش و پرورش

در سال 2001 ساختار نظام آموزشی یونان به مراتب توسعه یافته تر و پیشرفته تر شد و در کل به سه سطح تقسیم شد . دوره ابتدایی که کودکان با سنین سه و نیم سال به بعد می توانند در این مدارس دانش بیاموزند . این دوره کاملا اختیاری است.

دوره اجباری از سنین پنج و نیم تا شش سالگی آغاز می شود. این دوره از 6 تا 15 سالگی ادامه دارد و کاملا بصورت اجباری است. در قانون یونان دانش آموزانی که تحصیلات اجباری خود را تا 15 سالگی به اتمام نرسانند موظفند تا 16 سالگی این دوره را تمام کنند.

زبان تدریس در مدارس اجباری یونان بصورت یونانی دموکراتیک می باشد.

در یونان مدارس مذهبی هم وجود دارند که دانش آموزان را برای مباحث مذهبی آماده می کنند. علاوه بر برنامه های آموزشی مدرن و تعریف شده کلاس های فوق العاده ای هم برای دانش آموزان در نظر گرفته می شود مانند انواع فستیوال ها ، ورزش ها و موسیقی و …

روند تکامل سیستم آموزش و پرورش کشور یونان

تحصیلات دبیرستان شامل تحصیلات فنی و حرفه ای و دروس عمومی و تخصصی می باشد. فارغ التحصیلان دبیرستان بدون نیاز به کنکور می توانند وارد موسسات آموزش عالی یونان بشوند.

دانشجویان دوره لیسانس می توانند در دانشگاه یا در موسسات آموزش عالی تحصیل نمایند. موسسات آموزش تکنولوژی برای فارق التحصیلان دوره های فنی دبیرستان می باشد. این دانش آموزان با فارق التحصیلی در دبیرستان و یا موسسات آموزش عالی هم می توانند وارد بازار کار شوند و هم ادامه تحصیل بدهند. ورودی دانشگاه های یونان بر اساس امتحان ورودی می باشد.

طول دوره تحصیلی از تاریخ 11 سپتامبر تا 15 ژوئن هر سال می باشد. دانش آموزان 5 روز در هفته تحصیل می کنند و مجموعا 175 روز در سال به مدرسه می روند.  در طول تحصیل دو هفته به مناسبت کریسمس و 2 هفته به مناسبت غیر هوای پاک مدارس تعطیل می باشند.

دانش آموزان ابتدایی روزانه 5 ساعت در مدرسه ودانش آموزان راهنمایی و متوسطه 6 تا 7 ساعت در روز در مدرسه هستند.

برای دوره های ابتدایی تا دبیرستان کتاب توسط خود سازمان آموزش و  پرورش منتشر می شود. ضمن اینکه برای ورود به دانشگاه باید در امتحان جامع  شرکت کرد. اهمیت دانش و تحصیلات در یونان به شدت زیاد است و به همین دلیل تقاضای ورود به دانشگاه ها زیاد است.

خیلی از دانش آموزان در دوره های آمادگی ورود به دانشگاه هم زمان با مدارس خود شرکت می کنند تا بتوانند راحت تر به دانشگاه راه پیدا کرده و از آزمون ورودی سر بلند باشند.

هر چند در یونان مدارس خصوصی هم وجود دارند ولی به دلیل سطح بالای مدارس دولتی و ارائه بهترین امکانات تحصیلی حضور در این مدارس تنها 6 درصد طبق آمار ها می باشد.

ضمن اینکه آموزش های فنی و حرفه ای به دلیل تنوع زیاد، انتخاب های متنوعی را برای دانش آموزان فراهم نموده است. این آموزش ها باعث بالاتر رفتن کیفیت کارگران و کارمندان فنی این کشور و به دنبال آن توسعه اقتصادی بیشتر در یونان شده است.

در سال 1977 به دلیل اهمیت مدارس فنی و حرفه ای و تحصیلات مرتبط در این حوزه دولت یونان آموزشگاه های فنی این کشور را به مدارس فنی و حرفه ای تبدیل کرد . در این مدارس آموزش  ها توسط افراد متخصص و حرفه ای آموزش داده می شد و در پایان مدرک فنی مناسب بازار کار برای دانش آموخته صادر می شد.

دانش آموزان مدارس متوسطه سه ساله می توانند بدون امتحان در TES ثبت نام کرده و وارد موسسات آموزش عالی فنی و حرفه ای شوند.

آموزش و پرورش کشور یونان - مدارس متوسطه یونان

اقلیت ها در یونان بسیار کم هستند و زبان آنها در یونان اصلا مرسوم نبوده و زبان رسمی این کشور یونانی است. اما با این وجود این اقلیت ها بودجه مستقل مناسبی برای تحصیل در این کشور در اختیار دارند. به عنوان مثال هزینه هایی برای دایر نمودن مدارس مسلمانان در این کشور در نظر گرفته شده و حدود 12000 دانش آموز در مدارس مسلمانان این کشور تحصیل می کنند.

طبق نیازهای آموزشی ویژه (SEN) که در یونان  انجام می شود چهارچوبی مرکزی برای نظام آموزشی در هر مقطع تعیین و بر اساس فرصت های برابر در آموزش و پرورش در تمامی سطوح آموزش ها ی لازم برنامه ریزی می شود.

یونان به عنوان عضو سازمان های بین المللی حفاظت از کودکان برنامه های آموزشی ویژه ای را برای کودکان در دوره های تحصیلی آنها دارد. این برنامه ها بر دو اصل مهم یعنی یکپارچگی و مشارکت بنا گذاشته شده است.

در یونان حدود 200 مدرسه ویژه فعال می باشند که هر کدام منحصر به گروه و یا دوره های خاصی از تحصیلات می باشند. مدارس به زبان یونانی تدریس می کنند هر چند تعدای از مدارس در این کشور به زبان بین المللی هم تدریس می کنند.

دانشگاه های یونان نیز تماما به زبان یونانی تدریس می کنند ولی در دانشگاه های بین المللی یونان تدریس به زبان انگلیسی است هر چند هزینه های تحصیل در این مدارس کمی بالاتر است.

نصر جاوید ویرا بهترین روش مهاجرت به یونان را به شما پبشنهاد می کند.

آموزش و پرورش کشور یونان - تحصیل در یونان

The first schools established in Greece were accompanied by external models. The newly-organized government has mapped out its school curricula and curricula from developed Western European countries.

4 years of compulsory education was copied from Germany, which was influenced by the French education called the Secondary School (Elementary). The educational effects of Germany and France have created a very powerful educational system in Greece, which is still ongoing.

After four years of compulsory schooling or three-year schools in Greece, follow up. And then the student must be educated for four years in a high school called jimanaceum. In 1837 King Otto founded the first university in Athens. At all levels of education, there are some specific guidelines and procedures. In Greece, primary and secondary education, which includes 7 years of study, is compulsory for all children.

In the past, the focus of the Greek cycle of education was on the foundations of Orthodox religion and human heritage, but with globalization of the advanced countries of the Greek arena, it was also a global competitor.

Among the Greek language courses taught in the past include religious studies, reading and writing, mathematics, practical calculations, painting, singing, geography, Greek history, sports such as gymnastics, horticulture, silkworm breeding, beekeeping and …. She was taught in girls’ schools rather than in the field of practical training of women’s professions. At the end of each semester, the exams were held.

Some of the major, practical and specialized courses were also taught in some schools that favored these schools compared to other schools. Beside the lessons offered, students could also use supplementary lessons and bug fixes. Teachers educated elite and high-level students to learn the basics and skills in a specialist way, and instead they were required to teach these lessons to poorer and lower or younger students.

This was not due to the number of teachers and graduates in Greece, but according to the Western European Educational Laws, the Teacher Education Institute was established in Nebulae in 1834, and its focus was on educating instructors and teachers. Of course, this institution was transferred to the capital of Greece next year.

In 2001, the structure of the Greek education system became more advanced and advanced, and was generally divided into three levels. The elementary school where children can study in these three and a half years later. This course is completely optional.

The compulsory period begins at the age of 5 to 6 years. This course lasts from 6 to 15 years old and is strictly compulsory. In Greek law, students who do not complete their compulsory education until the age of 15 are required to complete the course by the age of 16.

The language of instruction in compulsory Greek schools is Greek-democratic.

In Greece there are also religious schools that prepare students for religious discussions. In addition to modern and well-defined training programs, extra classes are also considered for students, such as the types of festivals, sports, and music …

Shama high school education is a vocational and general education course. High school graduates can enter Greek higher education without having to go to college.

Bachelor’s students can study at universities or higher education institutions. Technology education institutes for graduates of high school technical courses. These graduate students in high school or higher education institutions can enter the job market and continue their education. Entrance of Greek universities is based on entrance exam.

The length of the course is from September 11 to June 15 each year. Students study 5 days a week and go to school for a total of 175 days a year. During the study, two weeks are celebrated on Christmas day and 2 weeks on the occasion of the clean weather of the schools.

Elementary students have 5 hours a day at school and secondary school students are 6 to 7 hours a day in school.

For primary and secondary education, the book is published by the Education Organization itself. In addition, a comprehensive exam must be taken to enter the university. The importance of knowledge and education in Greece is very high, and therefore, the demand for admission to universities is high. Many students attend their college at the same time at university entrance courses, so they can easily get to college and have a high entrance exam.

Although there are private schools in Greece, it is only 6% according to statistics due to the high level of public schools and the provision of the best educational facilities available in these schools. In addition, technical and vocational education has provided a variety of choices for students due to their wide variety. These trainings have raised the quality of its workers and technical staff, followed by further economic development in Greece.

In 1977, due to the importance of vocational schools and related education in this area, the Greek government turned its technical schools into technical and vocational schools. In these schools, trainings were taught by professionals and professionals, and at the end of the year, a graduate-level technical qualification was awarded.

Three-year high school students can enroll in the TES without a TES exam and enter higher education technical and vocational institutes.

There are very few minorities in Greece, and their language is not common in Greece

خدمات نصر جاوید ویرا

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا، با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در زمینه ویزا و اقامت در حال حاضر به عنوان معتبرترین و قدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز خدمت رسانی می کند.

برای اخذ ویزا و اقامت می توانید از خدماتی که نصر جاوید ویرا در این زمینه ارائه می دهد، استفاده کنید و با تماس  از خدمات آن بهره مند شوید.

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا

با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه در حال حاضر به عنوان معتبرترین وقدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در
کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز می توانید با نصر جاوید در ارتباط باشید و خدمت رسانی می نماید.

مقالات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *