موسسه نصر جاوید ویرا
نصرجاوید

306942991434+

قوانین جدید خرید ملک در یونان موسسه نصر جاوید

قوانین جدید خرید ملک در یونان در سال 2024

قوانین جدید خرید ملک در یونان

نخست وزیر یونان میتسوتاکیس، در پارلمان اعلام کرد که آستانه حداقل سرمایه گذاری برای اتباع کشورهای ثالث برای دریافت ویزای طلایی را افزایش خواهد داد. میتسوتاکیس در یک مناظره درباره بحران مسکن که صدها هزار یونانی را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت که ویزای طلایی می تواند تا 800000 یورو (861000 دلار) برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در بخش های خاصی از کشور افزایش یابد.

در سال 2023، دولت محافظه کار حداقل آستانه سرمایه گذاری برنامه را از 250,000 یورو به 500,000 یورو در مناطق خاص افزایش داد. آستانه افزایش یافته برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در شهرداری های خاص در آتن، تسالونیکی، میکونوس و سانتورینی اعمال می شود.

مطلب مرتبط : اقامت یونان از طریق تمکن مالی

قوانین جدید خرید ملک در یونان افزایش مبلغ خرید ملک

این اعلامیه در سال گذشته باعث افزایش علاقه شد. هزاران نفر برای ویزای طلایی – به ویژه سرمایه گذاران آمریکایی و چینی – با خرید ملک در یونان قبل از افزایش درخواست کردند. میتسوتاکیس گفت: فکر می‌کنم ما باید بیشتر از این پیش برویم.

آنچه که ما با وزیر دارایی در حال گفتگو هستیم، افزایش بیشتر آستانه برای سرمایه گذاری در ویزای طلایی است و این امر به همه مناطقی که اجاره بها بالا است مربوط می شود. می تواند به 800000 یورو برسد.

وی گفت: آستانه 250 هزار یورویی برای مناطق بدون فشار مسکونی باقی خواهد ماند. علاوه بر این، میتسوتاکیس اشاره کرد که دولت امکان الزام افراد برای خرید ملک تحت طرح ویزای طلایی را برای مشارکت در قراردادهای اجاره بلندمدت بررسی خواهد کرد.

با این حال، نخست وزیر تأثیر این برنامه بر قیمت املاک را کم اهمیت جلوه داد. وی با اشاره به اینکه تنها 7 درصد از معاملات ملکی در سال های اخیر به ویزای طلایی مرتبط بوده است، گفت: «به راحتی می توان برای هر موضوع پیچیده به یک شرور سرزنش کرد.»

مقاله پیشنهادی : بهترین پیشنهاد سرمایه گذاری در یونان 

قوانین جدید خرید ملک در یونان اخذ ویزای اقامت

گزارش اخیر بلومبرگ نشان می دهد که قیمت مسکن در آتن در حال افزایش است و پایتخت یونان را به یکی از داغ ترین بازارهای مسکن اروپا تبدیل می کند. برنامه های ویزای طلایی در یونان و خارج از کشور مورد انتقاد قرار گرفت.

ویزاهای طلایی و پاسپورت‌های طلایی در سال‌های اخیر توجهات را به خود جلب کرده‌اند، زیرا برخی کشورها تلاش می‌کنند خارجی‌های ثروتمند را تشویق کنند تا پول خود را در ازای اقامت یا شهروندی هزینه کنند.

بیش از 60 کشور، از جمله چندین کشور اتحادیه اروپا، طرح های ویزای طلایی یا پاسپورت طلایی را اجرا می کنند. با این حال، نگرانی در مورد سوء استفاده از این برنامه ها توسط سندیکاهای جنایت سازمان یافته و مقامات فاسد در حال افزایش است. این امر باعث شد کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی بلوک، سال گذشته از کشورهای عضو بخواهد که فروش آنها را متوقف کنند.

برای کمیسیون اروپا، “غیر دموکراتیک” است که افراد خارجی را قادر به خرید حق اقامت کنند – گاهی اوقات حتی بدون نیاز به زندگی در کشور. ایرلند، قبرس و هلند قبلاً طرح های ویزای VIP خود را قطع کرده اند، در حالی که پرتغال برنامه خود را در ماه اکتبر اصلاح کرد. در پی حمله روسیه به اوکراین، همه کشورهای اتحادیه اروپا قوانین ویزای خود را برای اتباع روسیه و بلاروس تشدید کردند.

شفافیت بین‌الملل همچنین خواستار پایان دادن به برنامه‌های ویزای طلایی شده است که «حقوق شهروندی و اقامت اتحادیه اروپا (E.U.) را به کالایی لوکس تبدیل کرده است: با پول کافی، هر کسی می‌تواند خرید کند.

کلام آخر

در این مطلب با اخبار و قوانین جدید خرید ملک در یونان آشنا شدیم. چنانچه قصد خرید ملک در کشور یونان را دارید می توانید با موسسه بین المللی نصر جاوید ویرا تماس بگیرید و از طریق این موسسه معتبر نسبت به این کار اقدام نمایید. 

قوانین جدید خرید ملک در یونان ملک ارزان در یونان

خدمات نصر جاوید ویرا

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا ، با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در زمینه ویزا و اقامت در حال حاضر به عنوان معتبرترین و قدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز خدمت رسانی می کند.

برای اخذ ویزا و اقامت می توانید از خدماتی که نصر جاوید ویرا در این زمینه ارائه می دهد، استفاده کنید و با تماس از خدمات آن بهره مند شوید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید. 

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا

با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه در حال حاضر به عنوان معتبرترین وقدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در
کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز می توانید با نصر جاوید در ارتباط باشید و خدمت رسانی می نماید.

مقالات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *