موسسه نصر جاوید ویرا
نصرجاوید

306942991434+

سفر به یونان

برای سفر به یونان چه نکاتی را باید از قبل بدانید؟

نکات مهم در هنگام سفر

در نکات سفر به یونان ، راجع به باید و نبایدهایی که در برای رعایت در این کشور وجود دارد صحبت خواهیم کرد. برای دریافت مشاوره اقامت یونان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02126850553 بگیرید.

برای چه مدت برنامه ریزی کرده اید که در این کشور و آتن بمانید؟ اگر قصد سفر به یونان کشوری با آب و هوای گرم دارید و بلیط هواپیمای خود را رزرو کرده اید، باید به نکاتی خاص در مورد این کشور توجه کنید.

این مطالب را بهتر است که قبل از مسافرت به یونان بدانید. شاید بهتر باشد که این مطلب را قبل از سوار هواپیما شدن بخوانید.

یونان یکی از کشورهایی اروپایی حوزه شینگن است، با دریافت کارت اقامت یونان می توانید ویزای شنگن را دریافت کنید.

گردشگرانی که قصد سفر به یونان را دارند، بهتر است نکات ایمنی زیر را رعایت فرمایند:

  • عکس گرفتن از تاسیسات نظامی و استراتژیک ممنوع می باشد. در بسیاری از موزه ها عکاسی ممنوع می باشد(خصوصا با فلش).
  • خارج کردن عتیقه جات از کشور خصوصا سکه، اشیای هنری و سنگ های باستانی ممنوع می باشد. هر چیزی که قبل از سال 1830 ساخته شده باشد، عتیقه به حساب می اید.
  • در هنگام تابستان از عینک و کلاه آفتابی استفاده کنید و زیاد آب بنوشید.
  • با اینکه از سال 2010 کشیدن سیگار در مکان های عمومی نظیر کافه ها و رستوران ها ممنوع شده اند، این قانون عملا اجرا نمی شود.
  • آتش سوزی در جنگل های یونان بسیار متداول است. از کشیدن سیگار در مناطق جنگلی اکیدا خود داری کنید.
  • به یاد داشته باشید که پول نقد مهم است. بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی، در یونان بیشتر پول نقد لازمتان می شود. بنابراین مطمئن شوید که پول کافی با خود داشته باشید. اگر نه، شما می توانید دستگاه های خودپرداز را به خصوص در مرکز شهرهای بزرگ پیدا کنید، اگرچه ممکن است این یک مورد را در جزایر کمتر شناخته شده پیدا نکنید.

بنابراین اگر قصد بازدید از شهرهای کوچک یونان و اطراف آن را دارید، حتماً در آتن از قبل پول نقد بگیرید. یادتان باشد که در اکثر شهرها و جزایر یونان بسیاری از رستوران ها و موسسات کارت های اعتباری را قبول نمی کنند. بنابراین سعی کنید همیشه با خود پول نقد داشته باشید.

حتما بخوانید: اقامت یونان با اثبات تمکن مالی

سفر به یونان - نکات مهم سفر

مسافرت به یونان در ماههای نوامبر و مارس به توریست ها توصیه نمی شود . هوای یونان در این مدت بادخیز ، ابری و اغلب بارانی است و رستورانها و هتلها در این فصل سال اغلب به دلیل کاهش گردشگران تعطیل هستند.

آتن شهریست که در تمام طول سال می توان به آن سفر کرد ولی آب و هوای بهار و پاییز این شهر بسیار عالیست . موزه ها و مکانهای باستانی در طول فصل زمستان بازند و افرادی که نرخ پایین تر و جمعیت کمتر را می پسندند بهترین فصل برایشان همین فصل است .

بهترین هتل ها در یونان کدامند؟

هزینه اقامت در مهمانسراها و هاستل ها بسته به منطقه از 15 تا 20 یورو در فصول خلوت شروع میشود . هزینه اقامت در فصولی که جمعیت زیاد است و در مکانهای گرانتر به 30 تا 40 یورو افزایش می یابد .

اتاقهای خصوصی شبی 30 تا 60 یورو قیمت دارند و اگر در یک هتل ارزان قیمت یک اتاق برای دو نفر کرایه کنید 40 تا 60 یورو در فصول سرد سال باید پرداخت کنید که این هزینه در تابستان 50 درصد اضافه می شود.

امکانات اینگونه هتل ها اغلب شامل تلویزیون ، وای فای رایگان ، تهویه مطبوع ، حمام و صبحانه است . برخی از هتل های محبوب یونان به شرح زیر است :

  • هتل پریولاس (Perivolas) واقع در سانتورینی
  • هتل فورسیزنز استیر پلس آتنز (Four Seasons Astir Place Hotel) واقع در آتن
  • هتل گتسبی (Gatsby) واقع در آتن
  • هتل کوکینی پورتا روزا (Kokkini Porta Rossa) واقع در رودس
  • هتل سنودوکیو میلوس (Xenodocheio Milos) واقع در میلوس

حمل و نقل در یونان چگونه است ؟

در یونان میتوان با اتوبوس ، تاکسی و قطار در شهر تردد کرد . خدمات حمل و نقل در کشور یونان به شرح زیر است :

  • خدمات حمل و نقل عمومی : در شهر آتن سیستم مترو ، اتوبوس و تراموا وجود دارد .
  • اتوبوس : اپراتور اتوبوس در کشور یونان KTEL است که میتوان بصورت آنلاین نیز از هزینه ها و برنامه سفر آگاهی پیدا کرد ولی بدلیل اینکه وب سایت آن بسیار قدیمی است بهتر است در ایستگاههای اتوبوس نسبت به تهیه بلیط اقدام نمایید .
  • قطار : قطارهای یونان اغلب کند هستند و تنها چند مسیر را شامل می شوند . به همین دلیل به گردشگران سفر با قطار توصیه نمی شود . در یونان برای گردش بهتر است از خودرو یا اتوبوس استفاده کرد .
  • کشتی مسافربری : از آنجا که یونان جزایر زیادی دارد میتوان برای سفر به این جزایر از کشتی استفاده کرد . هزینه هر سفر در حدود 35 یورو است و اگر مسافت نزدیک باشد تا 12 یورو هم کاهش می یابد . اگر از کشتی های شبانه استفاده کنید هزینه شما تا نصف کاهش می یابد . البته هزینه سفر با کشتی های کاتاماران یا پرسرعت بیشتر است .
  • کرایه خودرو : در یونان کرایه خودرو بسیار مقرون بصرفه است . رانندگان در این کشور باید گواهینامه بین المللی رانندگی داشته باشند و حداقل سن برای این شغل 21 سال است .
  • کرایه اسکوتر : کرایه اسکوتر یک روش مناسب برای گردش در یونان خصوصا در جزایر آن است . کرایه اسکوتر بسته به مکان و یا شلوغی و خلوتی مسیر بین 15 تا 25 یورو است .

بخوانید: اقامت طلایی یونان

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

سفر به یونان - بهترین هتل های یونان

بهترین رستورانهای یونان

  • رستوران آمبروسیا (Ambrosia) در سانتورینی
  • رستوران تودور هال (Tudor Hall) در آتن
  • رستوران پسکسی (Peskesi) در کرت
  • رستوران پلاگوس آستیر پالاس ریزورت (Pelagost Astir palace resort) در آتن
  • رستوران مراستری (Merastri) در کرت

نکات مهم برای صرفه جویی در هزینه ها در کشور یونان

نکات مربوط به هزینه رستوران

اگر در رستورانی هزینه نان 0.5 یورو و سالاد یونانی از 7 یورو کمتر بود هزینه های این رستوران پایین است . اگر نان 1 و سالاد 7 تا 8 یورو بود هزینه ها متوسط و در صورتی که قیمت ها بیشتر از این باشد هزینه های آن رستوران زیاد است .

کاهش هزینه غذا

هزینه جایرو یا ژیرو و خوراکهای دیگر خیابانی فقط چند یورو است و اگر همه وعده های غذایی یونان را با این خوراکها محاسبه کنیم در روز از 10 یورو تجاوز نمی کند.

کرایه موتور برقی

برای گشت و گذار شهری خصوصا در جزایر کشور یونان بهتر است از موتور برقی استفاده کنید زیرا کرایه این وسایل نقلیه از خودرو کمتر است . مثلا کرایه موتور برقی تنها با 15 یورو امکانپذیر است .

استفاده از کشتیهای مسافربری شبانه

همانطور که در بالا اشاره شد کشتی های شبانه کرایه کمتری دارند و اگر قصد دارید به تعداد زیادی از جزایر یونان سفر کنید بهتر است مسافرت در شب را انتخاب کنید تا در هزینه ها صرفه جویی کنید . ضمنا اگر از دو ماه قبل برای سفر نسبت به کرایه کشتی اقدام نمایید تا 25 درصد می توانید در هزینه بلیت صرفه جویی داشته باشید .

سفر در زمان رکود گردشگری

سفر در ماههای جولای و آگوست به کشور یونان از ماههای دیگر سال گرانتر است . برای صرفه جویی در هزینه های سفر می توانید در ماههای دیگر سال بجز اواسط تابستان اقدام به سفر به یونان نمایید .

بازدید از موزه ها در ایامی که ورودی رایگان است

در اکثر کشورهای دنیا یک روز در هفته بازدید از موزه رایگان می باشد . در کشور یونان نیز بازدید در روزهایی رایگان است که می توانید با مراجعه به سایت های مربوط به موزه های یونان از این روزها آگاه شوید .

همراه داشتن بطری آب

آب لوله کشی در کشور یونان سالم و بی خطر است و می توانید برای کاهش هزینه ها یک بطری آب یا قمقمه همراه خود داشته باشید تا در صورت لزوم اقدام به پر کردن آن نمایید.

استفاده از اتوبوس به جای تاکسی

کرایه تاکسی در کشور یونان گران است و برای صرفه جویی در هزینه ها استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس توصیه می شود .

خدمات نصر جاوید ویرا

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا، با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در زمینه ویزا و اقامت در حال حاضر به عنوان معتبرترین و قدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز خدمت رسانی می کند.

برای اخذ ویزا و اقامت می توانید از خدماتی که نصر جاوید ویرا در این زمینه ارائه می دهد، استفاده کنید و با تماس  از خدمات آن بهره مند شوید.

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا

با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه در حال حاضر به عنوان معتبرترین وقدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در
کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز می توانید با نصر جاوید در ارتباط باشید و خدمت رسانی می نماید.

مقالات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *