موسسه نصر جاوید ویرا
نصرجاوید

306942991434+

گلدن ویزای یونان - نصر جاوید ویرا

گلدن ویزای یونان

اقامت طلایی یونان یا همان گلدن ویزای یونان از ارزشمندترین ویزای سرمایه گذاری در این کشور و سراسر اتحادیه اروپاست . روش های گوناگونی برای اخذ این نوع ویزا وجود دارد که یکی از آنها خرید ملک می باشد .

اگر فردی گلدن ویزای یونان را دریافت کند برای تمدید آن نیاز به حضور در کشور یونان ندارند و می توانند هر پنج سال یک بار این ویزا را تمدید کنند .

در این مقاله در مورد اخذ ویزای اقامت طلایی یونان مطالبی ارائه شده است . اگر علاقمند به این حوزه هستید تا پایان مطلب با ما همراه باشید .

گلدن ویزای یونان

سالهاست که برنامه ویزای طلایی یونان یکی از آستانه‌ های سرمایه‌ گذاری مقرون ‌به ‌صرفه‌ تر را در میان همتایان اروپایی خود ارائه می‌ دهد که به موجب آن متقاضیان می‌ توانند واجد شرایط حداقل سرمایه‌ گذاری املاک و مستغلات به ارزش حداقل 250000 یورو در میان گزینه‌ های دیگر سرمایه‌ گذاری باشند .

این حداقل آستانه باعث شده است تا برنامه برای جذب طلایی با ویزای طلایی پرتغال رقابت کند ، زیرا بسیاری از سرمایه گذاران خارجی به همان اندازه به گزینه املاک و مستغلات 280000 یورویی ویزای طلایی پرتغال علاقه مند بوده اند .

با این حال ، پس از اعلام مقامات از اجرای قوانین جدید ویزای طلایی یونان ، صحبت‌ های اخیر در مورد تغییرات ویزای طلایی یونان در رسانه‌ ها مطرح شده است .

بیشتر بخوانید : مشاوره کسب و کار در اروپا 

گلدن ویزایی یونان - سرمایه گذاری

تغییر اصلی در ویزای طلایی یونان چیست؟

تغییرات ویزای طلایی یونان به صراحت به مسیر سرمایه گذاری املاک این برنامه مرتبط است . یعنی با توجه به افزایش حداقل نیاز سرمایه‌ گذاری برای تملک ملک و تعیین مکان‌ هایی که طبق قوانین جدید ، املاک تجاری و مسکونی واجد شرایط در نظر گرفته می‌ شوند .

با این اوصاف ، صحبت های غیر رسمی در مورد افزایش نیاز سرمایه گذاری برای اوراق قرضه دولتی یونان نیز وجود دارد . با این وجود ، طبق SchengenVisaInfo ، مقامات مربوطه در جمهوری یونان تاکید کرده اند که افزایش اجباری حداقل سرمایه مورد نیاز برای تملک املاک و مستغلات به زودی رخ خواهد داد .

همانطور که توسط نخست وزیر یونان ، آقای کیریاکوس میتسوتاکیس ، در 10 سپتامبر 2022 ، در نمایشگاه بین المللی تسالونیکی (TIF) بیان شد ، حداقل مبلغ واجد شرایط برای کسب ملک تحت ویزای طلایی یونان از 250,000 یورو به 500,000 یورو افزایش می یابد یعنی دو برابر شدن ارزش .

نخست وزیر میتسوتاکیس در سخنرانی خود تاکید کرد که قوانین جدید ویزای طلایی یونان با هدف مقرون به صرفه تر کردن بازار املاک یونان برای مردم محلی یونان است .

این تغییرات زوج‌ ها و خانواده‌ های جوان محلی را در نظر می‌ گیرد که به دنبال خرید ملک در یونان یا بازسازی املاک خود هستند اما به دلیل رقابت زیاد سرمایه‌ گذاران خارجی با مشکل مواجه شده‌ اند .

برای آشنایی با قوانین جدید سیتیزن شیپ یونان کلیک کنید. 

تغییرات برنامه ویزای طلایی یونان در چه مناطقی اجرا می شود ؟

به گفته کاتیمرینی ، یک روزنامه برجسته سیاسی و اقتصادی در یونان ، حداقل سرمایه گذاری در مرکز آتن و مناطق جنوبی و شمالی آن دو برابر می شود .

منابع حدس می‌زنند که این افزایش به حداقل سرمایه‌ گذاری واجد شرایط در تسالونیکی ، سانتورینی و میکونوس نیز اعمال خواهد شد ، به استثنای حومه شرقی و غربی آتیکا و پیرئوس از این تغییر .

در حالی که این رژیم جدید قرار است ارزش بازار املاک و مستغلات را در یونان کنترل کند ، امکان دریافت مجوزهای متقاضیان ویزای طلایی از طریق خرید حداکثر دو ملک به مبلغ 500000 یورو – هر کدام با حداقل ارزش 250,000 یورو – را رد نمی کند تا زمانی که هر دو در یک مکان قرار دارند .

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله اخذ اقامت کشور یونان را از دست ندهید . 

گلدن ویزای یونان - اقامت طلایی

تغییرات در ویزای طلایی یونان چه زمانی انجام می شود ؟

طبق گزارش Kathimerini ، انتظار می رود قوانین جدید ویزای طلایی یونان در تاریخ 1 ژانویه 2023 اجرا شود . با این حال، تصمیم رسمی هنوز به زودی نهایی نشده است .

منابع غیررسمی حدس می‌ زنند که سرمایه‌ گذاران تا 30 آوریل 2023 زمان خواهند داشت تا پیش‌ قراردادهای قراردادهای خرید املاک را به پایان برسانند و به آنها اجازه می‌ دهد از رژیم فعلی 250000 یورو برای هر ملک واقع در آن مناطق آسیب‌ دیده بهره‌مند شوند . به عبارت دیگر ، دوره انتقال احتمالاً قبل از 1 می 2023 آغاز نخواهد شد.

علاوه بر این ، منابع غیر رسمی حدس می‌ زنند که دولت یونان تا پایان سال آینده ، یعنی 31 دسامبر 2023 ، برای امضای قراردادهای فروش نهایی ، به شرط پیش پرداخت حداقل 10 درصد یا 25 درصد از خرید ملک ، آزادی عمل فراهم خواهد کرد . ارزش قبل از پایان این ماه قرار داده شده است .

ویزای طلایی یونان 2023

ویزای طلایی یونان یکی از بسیاری از طرح‌ های اقامت سرمایه‌ گذاری اروپایی است که هدف آن جذب سرمایه‌ گذاری مستقیم خارجی برای تغذیه اقتصاد کشور مربوطه است .

این برنامه‌ های سرمایه‌ گذاری که برای اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا ، کشورهای منطقه اقتصادی اروپا و کشورهای غیر سوئیسی طراحی شده‌اند ، به متقاضیان موفق و اعضای خانواده‌ شان اجازه اقامت موقت و دائم در کشورهای مربوطه را در ازای سرمایه‌ گذاری واجد شرایط در توسعه اقتصادی اعطا می‌ کنند .

برنامه اقامت یونان با سرمایه گذاری ، مزایای انگشت شماری را علاوه بر حقوق اقامت برای افرادی که موفق به دریافت مجوز ویزای طلایی می شوند ، فراهم می کند .

این مزایا شامل ، اما نه محدود به ، دسترسی به مراقبت‌ های بهداشتی و سیستم‌ های آموزشی سطح بالا ، سفر بدون روادید در سراسر اروپا و سایر کشورهای عضو شنگن ، بازده بالای سرمایه‌ گذاری ، مزایای مالیاتی ، شمول خانواده و امکان اخذ شهروندی یونان است و پاسپورت یونانی پس از هفت سال زندگی در یونان .

افراد و سرمایه گذاران مشتاق به طور یکسان از طریق مسیر سرمایه گذاری املاک و مستغلات به این طرح مراجعه کرده اند ، به ویژه برای مزایای مالی هیجان انگیزی که از مالیات به طور کلی پایین املاک در یونان و حتی هزینه مقرون به صرفه تر زندگی در یونان به دست می آورند . همه این مزایای فوق ، از جمله آستانه سرمایه گذاری پایین برنامه در حال حاضر ، آن را به یکی از پرتقاضاترین برنامه ها در سراسر جهان تبدیل کرده است .

نخست‌وزیر یونان گفت: یونان قیمت سرمایه‌گذاری برای «ویزاهای طلایی» را افزایش می‌دهد.

آتن، 9 فوریه (رویترز) – نخست وزیر یونان، کیریاکوس میتسوتاکیس، روز جمعه گفت که در حال برنامه ریزی برای افزایش بیشتر آستانه سرمایه گذاری برای “ویزاهای طلایی” برای خارجی ها به 800,000 یورو (861,520 دلار) برای املاک و مستغلات در شهرها و جزایری است که تقاضا در آنها بالا است.

یونان برای اولین بار طرح ویزای طلایی خود را در سال 2014 راه اندازی کرد و به خارجی ها اجازه اقامت پنج ساله قابل تمدید در کشور عضو اتحادیه اروپا را در ازای سرمایه گذاری 250000 یورویی ملک در این کشور اعطا کرد. سال گذشته، این آستانه را در محله‌های خاصی از پایتخت آتن و دومین شهر بزرگ آن تسالونیکی، و همچنین در جزایر میکونوس و سانتورینی، دو مورد از بزرگترین مقاصد گردشگری آن، به 500000 یورو افزایش داد.

میتسوتاکیس روز جمعه در سخنانی در پارلمان گفت که دولت در حال بررسی افزایش بیشتر آن در برخی مناطق شهری و جزایر است. وی نامی از این مناطق نبرد. میتسوتاکیس گفت: «آنچه ما با وزیر دارایی در حال گفتگو هستیم و معتقدم می‌توانیم به زودی چیزی را اعلام کنیم، افزایش قابل توجه بیشتر در آستانه سرمایه‌گذاری ویزای طلایی است.» او گفت این آستانه می تواند به 800000 یورو برسد.

بر اساس آخرین داده های موجود وزارت مهاجرت، یونان از سال 2018 بیش از 17500 ویزای طلایی صادر کرده است. شهروندان چینی 61 درصد از این افراد را تشکیل می دهند. ویزاها علاوه بر اقامت در یونان، امکان سفر در منطقه آزاد شنگن اروپا را نیز دارند.

مقاله پیشنهادی : درخواست ویزا از کشور یونان

گلدن ویزای یونان - اخذ ویزا

روش های اخذ گلدن ویزای یونان

  • خرید ملک به ارزش حداقل 500 هزار یورو
  • سرمایه گذاری در شرکتی در یونان با حداقل 400 هزار یورو
  • اجاره 10 ساله ملک
  • سپرده گذاری 400 هزار یورویی در یکی از بانک های یونان
  • سرمایه گذاری 400 هزار یورویی در اوراق قرضه دولتی یونان
  • سرمایه گذاری 400 هزار یورویی در اوراق قرضه و یا سهام شرکت های موجود در یونان
  • سرمایه گذاری 800 هزار یورویی در اوراق قرضه شرکتی یا دولتی

شرایط اخذ گلدن ویزای یونان

  • بالای 18 سال سن
  • نداشتن سابقه کیفری
  • سرمایه گذاری قابل توجه (حداقل 500.000 یورو) در یونان
  • دریافت بیمه درمانی از یکی از شرکتهای فعال در یونان

مدارک مورد نیاز جهت گرفتن اقامت طلایی یونان

  • برای اخذ گلدن ویزای یونان از طریق سفارت یونان اقدام نمایید .
  • به یونان سفر کرده و سرمایه گذاری خود را نهایی نمایید .
  • اسناد لازم را به اداره مهاجرت و امور بیگانگان ارائه دهید .
  • در طی 3 ماه از تصمیم گیری در مورد پردازش ویزا آگاه می شوید .
  • اگر تصمیم در مورد شما مثبت بود باید به یونان سفر کرده و اطلاعات بیو متریک خود را ارائه بدهید .
  • اجازه اقامت 5 ساله برای شما صادر می شود .

ارائه مدارک زیر هم بعد از اقدامات بالا الزامی است :

  • ارائه عکس گذرنامه ای با زمینه سفید
  • تکمیل فرم آنلاین در خواست
  • ارائه گذرنامه معتبر بهمراه کپی آن
  • پرداخت نمودن هزینه های دولتی
  • اثبات داشتن بیمه درمانی برای خود و خانواده در یونان
  • ارائه انگیزه نامه که هدف شما را از سفر به یونان شرح دهد .
  • اثبات محل اقامت شما در یونان برای کل مدت اقامت
  • اثبات داشتن تمکن مالی برای مدت اقامت در یونان

پیشنهاد می کنیم مقاله زندگی رویایی در کشور یونان را مطالعه نمایید . 

گلدن ویزای یونان - سپرده گذاری

مزایای اقامت طلایی یونان

  1. محدودیت سنی ندارد .
  2. نیازی به مدرک زبان ندارد .
  3. امکان سفر بدون ویزا به منطقه شینگن امکان پذیر خواهد بود .
  4. بعد از 7 سال اقامت می توان درخواست تابعیت یونان داد .
  5. برای تمدید اقامت برای مدت طولانی شرطی برای زندگی در یونان وجود ندارد .
  6. شما با این ویزا می توانید همه اعضای خانواده خود را با خود همراه کنید .
  7. با اخذ این ویزا به آموزش و مراقبتهای اجتماعی یونان دسترسی پیدا می کنید .
  8. یونان از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست و شما می توانید به سفر بدون ویزا به صد کشور و بازار آزاد اتحادیه اروپا دسترسی پیدا کنید .
  9. فرزند زیر 24 سال شما اگر دانشجو باشد امکان دارد در برنامه گنجانده شود .

معایب گلدن ویزای یونان

  • فرد سرمایه گذار تا زمان اخذ تابعیت اجازه فروش ملک خود را ندارد .
  • سرمایه گذار اجازه کار در یونان ندارد مگر اینکه سهام یک شرکت فعال در یونان را بخرد و هر سال سودش را دریافت کند و یا اینکه از ملک های خود در این کشور اجاره دریافت نمایند .
  • کیفیت زندگی و سطح رفاه در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی دیگر کمتر است .

خدمات نصر جاوید ویرا

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا ، با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در زمینه ویزا و اقامت در حال حاضر به عنوان معتبرترین و قدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز خدمت رسانی می کند .

برای اخذ ویزا و اقامت می توانید از خدماتی که نصر جاوید ویرا در این زمینه ارائه می دهد ، استفاده کنید و با تماس  از خدمات آن بهره مند شوید .

موسسه مشاوره بین المللی نصر جاوید ویرا

با دارا بودن تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه در حال حاضر به عنوان معتبرترین وقدیمی ترین مجموعه در ایران و بدون واسطه به صورت تخصصی در
کوتاه ترین زمان ممکن به صورت کاملا تضمینی برای هموطنان عزیز می توانید با نصر جاوید در ارتباط باشید و خدمت رسانی می نماید.

مقالات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *